سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدای بیامرزد کسی را که . . . برای خوب فهمیدن و استواری بیاموزد [امام علی علیه السلام]
https://keramatzade.com

 استعلام قیمت بیمه شخص ثالث

استعلام قیمت بیمه شخص ثالث ،در میان انواع طرح‌های بیمه‌ای که از جانب شرکتدهای مختلف ارائه می‌شوند، بیمه شخص ثالث همچنان پرمخاطب‌ترین نوع بیمه است.استعلام قیمت بیمه شخص ثالث ، بدون شک یکی از دلایل اصلی سهم بالای بیمه شخص ثالث در بازار ایران، اجباری بودن این بیمه است.استعلام قیمت بیمه شخص ثالث ، به‌صورتی‌که اگر وسیله نقلیه‌ای تحت این پوشش نباشد، ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد که به آن خواهیم پرداخت.

اما به‌راستی بیمه شخص ثالث اصفهان چه مواردی را پوشش می‌دهد و علت نام‌گذاری این بیمه چیست.استعلام قیمت بیمه شخص ثالث ، در پوشش بیمه شخص ثالث شیراز، شخص اول مالک وسیله نقلیه یا بیمه‌گزار، شخص ثانی شرکت بیمه یا بیمه‌گر و شخص ثالث فرد زیان‌دیده غیر از راننده مقصر در حادثه هستند.

برای مثال در یک حادثه رانندگی هزینه درمان، فوت و خسارت وارد شده به اموال تمامی افراد زیان‌دیده، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد. راننده مقصر نیز تحت پوشش بیمه حوادث راننده که به تازگی جزئی از بیمه شخص ثالث شده است قرار می‌گیرد. استعلام قیمت بیمه شخص ثالث شیراز ،با این تفاوت که بیمه حوادث راننده تنها خسارت‌های جانی را پوشش می‌دهد و در برابر خسارات مالی مسئولیتی ندارد.

بیمه شخص ثالث اصفهان را تمامی شرکت‌های بیمه ارائه می‌دهند و نرخ بیمه در شرکت‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. استعلام قیمت بیمه شخص ثالث ،همچنین تفاوت در کیفیت ارائه خدمات این بیمه می‌تواند تأثیر بسزایی در میزان رضایت بیمه‌گزار داشته باشد. در ادامه به بررسی بهترین بیمه شخص ثالث شیراز نیز خواهیم پرداخت.

 محاسبه بیمه شخص ثالث و استعلام قیمت بیمه شخص ثالث

در اولین قدم به این می‌پردازیم که حق بیمه شخص ثالث شیراز بر چه اساسی تعیین می‌شود و سپس به عوامل مؤثر بر قیمت نهایی خواهیم پرداخت.

1. حق بیمه پایه ابلاغ شده توسط بیمه مرکزی

اساس تعیین حق بیمه شخص ثالث و میزان پوشش مالی و جانی که به آن خواهیم پرداخت مبلغ تعیین‌شده برای دیه کامل یک انسان در ماه حرام است. هر ساله قوه قضائیه میزان مشخصی را به عنوان حق دیه کامل در ماه حرام اعلام می‌کند. در سال 1400 دیه کامل در ماه حرام 640 میلیون تومان و در ماه غیرحرام 480 میلیون تومان تعیین شده است. استعلام قیمت بیمه شخص ثالث ،در تقویم قمری چهار ماه‌ ذی‌القعده، ذی‌الحجه، محرم و رجب ماه‌های حرام به شمار می‌آیند. بدین معنی که اگر فوت ناشی از حادثه رانندگی در یکی از این چهار ماه رخ دهد میزان دیه 640 میلیون تومان و در باقی ماه‌های سال 480 میلیون تومان خواهد بود. بر همین اساس حداقل پوشش مالی نیز در سال 1400، 16 میلیون تومان تعیین شده است که یک چهلم دیه کامل در ماه حرام است. بیمه مرکزی بر اساس این مبلغ، حق بیمه‌ را به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌کند. این مبلغ پایه حق بیمه خواهد بود.استعلام قیمت بیمه شخص ثالث ، در مراحل بعدی می‌توان با استفاده از تخفیف‌ها و تغییر برخی از فاکتورهای مؤثر بر حق بیمه، قیمت بیمه شخص ثالث را کاهش یا افزایش داد.

2. تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث

در سال 1400 قانون تخفیف بیمه شخص ثالث تغییر کرده است. به این صورت که دیگر بعد از خرید یک خودرو، تخفیف‌هایی که متعلق به مالک قبلی است به شما منتقل نمی‌شود و برای تمدید بیمه شخص ثالث نمی‌توانید از آن تخفیف‌ها استفاده کنید.
البته هر شخص می‌تواند تخفیف‌هایی را که به نامش است برای خود حفظ کند؛استعلام قیمت بیمه شخص ثالث ، یعنی شما می‌توانید تخفیف ماشین قبلی خود را (که به نام خودتان بوده) به خودروی جدید خود یا به خودروی بستگان درجه اول مثل والدین، همسر و فرزندان منتقل کنید.
اگر تخفیف‌های بیمه‌نامه فعلی به نام خودتان است و تغییر مالکیتی هم برای خودرو ایجاد نشده است، می‌توانید درصد تخفیفی را که بر روی بیمه‌نامه نوشته شده است، در سایت مدیر بیمه وارد کنید.
در گام بعدی اینکه در مدت بیمه‌نامه قبلی از آن استفاده کردید یا نه اهمیت دارد. استعلام قیمت بیمه شخص ثالث ،اگر در این مدت از بیمه‌نامه خودرو استفاده کرده باشید باید تعداد خسارت‌های جانی، مالی و حوادث راننده را نیز از روی بیمه‌نامه بخوانید. درصورتی‌که از بیمه‌نامه خودرو اصفهان استفاده کرده باشید بر روی آن یک مهر زده شده که تعداد خسارت و نوع آن توسط مرکز پرداخت خسارت شرکت بیمه مشخص است. استعلام قیمت بیمه شخص ثالث ،با استفاده از درصد تخفیف بیمه‌نامه خودرو شیراز و اینکه در این مدت از بیمه‌نامه استفاده کردید یا نه می‌توانید میزان تخفیف عدم خسارت بیمه‌نامه خود را محاسبه کنید و استعلام قیمت بیمه شخص ثالث بگیرید.

3. کاربری خودرو

کاربری خودرو تعیین‌کننده میزان ریسک خودرو برای رخ دادن حادثه و همچنین میزان هزینه معمول در یک حادثه رانندگی است. برای مثال خودروهای تاکسی یا آموزش رانندگی، بیشتر در معرض حوادث رانندگی هستند و باید حق بیمه شخص ثالث بیشتری را پرداخت کنند.استعلام قیمت بیمه شخص ثالث ، تاکسی‌ها موظف به پرداخت 20% حق بیمه ثالث بیشتر و خودروهای آموزش رانندگی موظف به پرداخت 15% حق بیمه ثالث بیشتر هستند. کاربری‌های دیگری نیز تعریف شده‌است که برخی از آن‌ها صنعتی، آمبولانس و حمل خون و آتش‌نشانی، بارکش، عمومی سازمانی و … هستند.

4. جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

در مقابل تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث، جریمه دیرکرد آن موجب افزایش حق بیمه می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم بیمه شخص ثالث برای تمامی دارندگان وسایل نقلیه اجباری است.استعلام قیمت بیمه شخص ثالث ، درصورتی‌که در تمدید بیمه شخص ثالث وقفه‌ای بیفتد به صورت روزشمار مبلغی به حق بیمه ماشین اضافه خواهد شد که برای خودروهای مختلف متفاوت است. اضافه شدن جریمه دیرکرد به حق بیمه ماشین به صورت روزشمار تنها تا 365 روز محاسبه و اعمال می‌شود؛ به این صورت که جریمه دیرکرد یک سال با دو سال فرقی ندارد.


 استعلام قیمت بیمه شخص ثالث

از آن‌جایی که بیمه شخص ثالث، بیمه اجباری و همچنین بیمه‌ای نسبتاً گران محصوب می‌شود، استعلام نرخ بیمه‌نامه قبل از خرید آن اهمیت زیادی دارد.

همانطور که گفتیم شما می‌توانید از طریق سایت مدیر بیمه، به روشی کاملا آنلاین، سریع و راحت، استعلام بیمه شخص ثالث خود را انجام دهید. برای دریافت استعلام قیمت بیمه شخص ثالث ، تنها کافی است اطلاعات لازم را در سایت وارد کنید، تا بعد از چند ثانیه نرخ بیمه شخص ثالث را در شرکت‌های بیمه مختلف مشاهده و باهم مقایسه کنید.

 خرید اقساطی بیمه شخص ثالث

خرید قسطی بیمه شخص ثالث کمک بزرگی است به افرادی که می‌خواهند حق بیمه را به صورت قسطی بپردازند. امکان خرید قسطی بیمه به وسیله مدیر بیمه نیز وجود دارد کافی است در زمان خرید بررسی کنید از کدام شرکت می‌خواهید بیمه شخص ثالث را به صورت قسطی بخرید. استعلام قیمت بیمه شخص ثالث ،پس از انتخاب و در زمان ثبت سفارش تعداد و قیمت اقساط به شما نشان داده می‌شود. بیمه شخص ثالث را می‌توانید طی دو قسط پرداخت کنید. نصف هزینه بیمه شخص ثالث در ابتدا باید به صورت پیش‌پرداخت واریز شود. باقیمانده را می‌توان طی دو قسط و به صورت چک صیاد در فاصله‌های زمانی یک و دو ماه از زمان خرید بیمه به حساب شرکت بیمه واریز کرد. یعنی تاریخ چک اول باید برای یک ماه بعد از خرید و تاریخ چک دوم باید برای دو ماه بعد از خرید باشد. ممکن است شرکتی که سال قبل از آن بیمه شخص ثالث خریده‌اید، بیمه‌نامه را به صورت قسطی ارایه ندهد و ناچار به تغییر شرکت خود باشید.

خرید قسطی بیمه شخص ثالث کمک بزرگی است به افرادی که می‌خواهند حق بیمه را به صورت قسطی بپردازند.استعلام قیمت بیمه شخص ثالث ، امکان خرید قسطی بیمه به وسیله مدیر بیمه نیز وجود دارد کافی است در زمان خرید بررسی کنید از کدام شرکت می‌خواهید بیمه شخص ثالث را به صورت قسطی بخرید. پس از انتخاب و در زمان ثبت سفارش تعداد و قیمت اقساط به شما نشان داده می‌شود. بیمه شخص ثالث را می‌توانید طی چند قسط پرداخت کنید. استعلام قیمت بیمه شخص ثالث ،بخشی از هزینه بیمه شخص ثالث در ابتدا باید به صورت پیش‌پرداخت واریز شود. باقیمانده را می‌توان طی چند قسط و به صورت چک صیاد در فاصله‌های زمانی چند ماه از زمان خرید بیمه به حساب شرکت بیمه واریز کرد. ممکن است شرکتی که سال قبل از آن بیمه شخص ثالث خریده‌اید، بیمه‌ نامه را به صورت قسطی ارایه ندهد و ناچار به تغییر شرکت خود باشید

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/17:: 8:57 صبح     |     () نظر