سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس نیکو بپرسد، بداند . [امام علی علیه السلام]
https://keramatzade.com

1-استعلام بیمه شخص ثالث

خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث ایران (همانند سایر شرکت‌های بیمه‌گر) برای تمامی مدل‌های خودرو در سایت بیمه‌بازار امکان پذیر است. برای خرید راحت و آسان بیمه ایران (ثالث یابیمه بدنه ایران) می‌توانید حق بیمه خودرو خود را بصورت آنلاین محاسبه کنید و در صورت نیاز به مشاوره درخصوص انواع بیمه‌ها با مدیر بیمه  در تماس باشید.

استعلام آنلاین بیمه شخص ثالث

 بیمه شخص ثالث ایران با بیشترین سهم از بازار بیمه، پرطرفدارترین بیمه بین ایرانیان محسوب می‌شود. اما در اینجا می‌توانید قیمت بیمه شرکت ایران را با سایر شرکت‌‌های بیمه مقایسه و خرید کنید.

بیمه شخص ثالث ایران

می‌توانید برای محاسبه قیمت بیمه ثالث ایران در سال 98 و نیز خرید اینترنتی آن در مدیر بیمه اقدام کنید.

استعلام نرخ بیمه شخص ثالث

برای تمدید بیمه شخص ثالث ایران نیز تنها کافیست با کلیک بر روی این دکمه “خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث ایران”، مشخصات خودروی خود را در فرم وارد کنید و قیمت بیمه شخص ثالث ایران را استعلام کنید و پس از آن  و با ثبت سفارش بیمه‌نامه خود را بصورت آنلاین تمدید کنید.

سفارش در مدیر بیمه به راحتی انجام میشود. در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره 09131760166 با مدیر بیمه  در ارتباط باشید.
بیمه‌نامه شما در کمترین زمان و در همان روز صادر خواهد شد. شما می‌توانید در زمان انتخابی بیمه‌نامه خود را با ارسال رایگان تحویل بگیرید.

2-نرخ بیمه بدنه

برای نرخ دهی بیمه بدنه ایران، می‌توانید اطلاعات خودرو، پوشش‌ها و تخفیف‌های خود را در سایت مدیر بیمه وارد کنید و بصورت آنلان قیمت بیمه بدنه ایران را محاسبه کنید. همچنین می‌توانید با انتخاب فیلتر تمامی شرکت‌های بیمه در صفحه نمایش قیمت بیمه‌نامه، هزینه بیمه بدنه ایران را با سایر شرکت‌های بیمه ارائه دهنده مقایسه کنید. پس از محاسبه بیمه بدنه ایران و در صورت نیاز مقایسه با سایر شرکت‌ها، می‌توانید بصورت اینترنتی و با تکمیل مشخصات، بیمه بدنه ایران را آنلاین خریداری کنید و بدون نیاز به حضور، بیمه‌نامه خود را درب منزل تحویل بگیرید.

علاوه بر بیمه بدنه ایران، بیمه شخص ثالث ایران و سایر شرکت‌ها را می‌توانید در سایت ‌مدیر بیمه استعلام قیمت کنید و پس از مقایسه تمامی شرکت‌های بیمه‌ای، مناسب‌ترین بیمه‌نامه را انتخاب و خریداری نمایید.

می‌توانید برای محاسبه قیمت بیمه بدنه ایران در سال 98 و نیز خرید اینترنتی آن در سایت مدیر بیمه اقدام کنید.

برای تمدید بیمه بدنه ایران، توجه داشته باشید که در قسمت تخفیف‌ها (در صفحه نمایش قیمت بیمه‌نامه) تعداد سال‌های تخفیف خود را وارد نمایید تا از تمامی تخفیف بیمه بدنه ایران بهره‌مند شوید. در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره 09131760166 با بیمه بازار در ارتباط باشید.


3-تخفیف بیمه شخص ثالث ایران

در میان انواع طرح‌های بیمه‌ای که از جانب شرکت‌های مختلف ارائه می‌شوند، بیمه شخص ثالث همچنان پرمخاطب‌ترین نوع بیمه است. بدون شک یکی از دلایل اصلی سهم بالای بیمه شخص ثالث در بازار ایران، اجباری بودن این بیمه است. به صورتی که اگر وسیله نقلیه‌ای تحت این پوشش نباشد، ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد که به آن خواهیم پرداخت.
اما به راستی بیمه شخص ثالث چه مواردی را پوشش می‌دهد و علت نامگذاری این بیمه چیست. در پوشش بیمه شخص ثالث، شخص اول مالک وسیله نقلیه یا بیمه گزار، شخص ثانی شرکت بیمه یا بیمه‌گر و شخص ثالث فرد زیان‌دیده غیر از راننده مقصر در حادثه هستند.

محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث 98

بر اساس قانون جدید بیمه شخص ثالث از این پس با داشتن 1 بار خسارت تمام سوابق تخفیف شما از بین نمی رود و فقط مقداری از تخفیفتان کم میشود.

محاسبه بیمه ثالث

قانون جدید تخفیفات بیمه شخص ثالث خودرو به شرح زیر است:
یکسال عدم خسارت 5%
2 سال عدم خسارت 10%
3 سال عدم خسارت 15%
4 سال عدم خسارت 20%
5 سال عدم خسارت 25%
6 سال عدم خسارت 30%
7 سال عدم خسارت 35%
8 سال عدم خسارت 40%
9 سال عدم خسارت 45%
10سال عدم خسارت 50%
11سال عدم خسارت 55%
12سال عدم خسارت 60%
13سال عدم خسارت 65%
14سال عدم خسارت 70%
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
یکبار خسارت مالی 20% کاهش تخفیفات
یکبار خسارت جانی 30% کاهش تخفیفات
دوبار خسارت مالی 30% کاهش  تخفیفات
دوبار خسارت جانی 70% کاهش تخفیفات
سه بار خسارت مالی 40% کاهش تخفیفات
سه بار خسارت جانی 100% کاهش تخفیفات


4-جدول نرخ بیمه شخص ثالث

همان طور که‌ می‌دانید بر اساس قانون، بیمه شخص ثالث بیمه‌ای اجباری برای همه دارندگان خودرو است و در آن خسارت مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث و همچنین خسارت جانی وارد شده به راننده مقصر حادثه پرداخت‌ می‌شود.

محاسبه بیمه شخص ثالث ایران

یکی از موضوعات قابل توجه در زمان خرید این بیمه قیمت آن است که در ادامه این متن به نحوه محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث و نرخ این بیمه در سال 98 خواهیم پرداخت.

نرخ بیمه شخص ثالث سال 98

حق بیمه پایه بیمه شخص ثالث هر سال توسط بیمه مرکزی تعیین و به شرکت‌های بیمه ابلاغ‌ می‌شود. این مبلغ بر اساس میزان دیه و تعداد سیلندر خودرو مشخص‌ می‌گردد.

در سال 98 مبلغ دیه برای ماه‌های حرام (ذی‌القعده، ذی‌الحجه، محرم و رجب) 360 میلیون تومان و برای ماه‌های غیر حرام 270 میلیون تومان است.

با توجه به افزایش مبلغ دیه در سال 98، نرخ بیمه شخص ثالث سال 98 نیز نسبت به سال 97 افزایش 15 درصدی داشته و میزان آن برای وسایل نقلیه مختلف در جدول زیر قابل مشاهده است.

نرخ بیمه شخص ثالث-جدول

با توجه به جدول فوق، قیمت پایه بیمه شخص ثالث برای خودروهای کمتر از چهار سیلندر 11.236.000 ریال، برای خودروهای پیکان، پراید و سپند 13.306.000ریال، برای خودروهای چهار سیلندر15.642.000 ریال و برای خودروهای بیشتر از چهار سیلندر 17.505.000 ریال‌ می‌باشد.

به این نکته توجه کنید که مبالغ تعیین شده در جدول فوق، بر اساس تعهدات جانی 360 میلیون تومان (معادل دیه ماه حرام) و حداقل تعهد مالی 9 میلیون تومان است و برای بیمه‌نامه‌های شخص ثالثی اعمال‌ می‌شود که تاریخ شروع پوشش آن‌ها از 1398.01.01 و پس از آن باشد.

همچنین توجه داشته باشید که قیمت‌های اعلام شده، قیمت نهایی بیمه شخص ثالث نیست و عواملی مثل تخفیف عدم خسارت و یا جریمه دیرکرد‌ می‌تواند باعث کاهش یا افزایش نرخ آن شود.

در جدول زیر نرخ حق بیمه شخص ثالث انواع خودروهای سواری را بر اساس تعداد سال تخفیف آن‌ها در سال 98 مشاهده می‌کنید (اعداد به تومان می‌باشند):

تخفیف بیمه شخص ثالث

نحوه محاسبه بیمه شخص ثالث در سال 98

عوامل تعیین کننده حق بیمه شخص ثالث شامل موارد زیر است:

حق بیمه پایه:

همان طور که گفتیم حق بیمه پایه شخص ثالث هر ساله توسط بیمه مرکزی تعیین‌ می‌شود که جدول آن را در مطالب فوق بررسی کردیم.

تخفیف بیمه شخص ثالث ایران

تخفیف عدم خسارت

تخفیف عدم خسارت تعداد سال‌هایی است که شما به عنوان دارنده بیمه شخص ثالث حادثه‌ای برایتان رخ نداده باشد و از بیمه‌نامه خود استفاده نکرده باشید. همان طور که‌ می‌دانید هرچه تعداد سال‌های تخفیف عدم خسارت بیشتر باشد، قیمت بیمه‌نامه شما کمتر خواهد شد.

نحوه محاسبه این تخفیف را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

جریمه دیرکرد

با توجه به اجباری بودن خرید بیمه شخص ثالث، در صورتی که بیمه‌گذار بیمه خود را به موقع تمدید نکند باید در زمان تمدید بیمه‌نامه جریمه پرداخت کند. نحوه محاسبه این جریمه به صورت روزشمار است که در جدول زیر حداقل مبلغ آن را برای خودروهای سواری و به ازای هر روز مشاهده‌ می‌کنید.

محاسبه بیمه شخص ثالث

توجه داشته باشید که مبالغ موجود در جدول فوق مربوط به سال 98 و خودروهای با تخفیف عدم خسارت 1 سال است.

همچنین بهتر است بدانید که حداکثر جریمه دیرکرد تعلق گرفته به یک خودرو 365 روز‌ می‌باشد.

پوشش مالی بیمه‌نامه

پوشش مالی حداکثر مبلغی است که شرکت بیمه در زمان بروز خسارت مالی پرداخت‌ می‌کند. حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث در سال 98 و در تمامی شرکت‌های بیمه، 9 میلیون تومان است اما حداکثر آن در شرکت‌های مختلف از 30 میلیون تومان تا 154 میلیون تومان متغیر است.

اگر در زمان خرید بیمه شخص ثالث پوشش مالی بیشتری را انتخاب کنید، قیمت بیمه‌نامه شما افزایش پیدا خواهد کرد اما در زمان دریافت خسارت‌ می‌توانید خسارت حادثه رخ داده را به صورت کامل تری دریافت کنید.

تخفیف شرکت‌های بیمه

طبق قانون بیمه شخص ثالث، حداکثر تخفیفی که شرکت‌های بیمه‌ می‌توانند به بیمه‌گذاران ارائه دهند، 2.5 درصد است. تا سال گذشته تمامی شرکت‌های بیمه به جز بیمه ایران این تخفیف 2.5 درصدی را به بیمه‌گذاران خود ارائه‌ می‌دادند اما در اسفند ماه سال 97 بیمه مرکزی طبق ابلاغیه‌ای شرکت‌های بیمه را از ارائه این تخفیف منع کرد که در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های بیمه با توجه به این ابلاغیه از ارائه تخفیف 2.5 درصدی خودداری‌ می‌کنند.

خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث ایران

جدول تخفیف بیمه شخص ثالث سال 98

یکی از تخفیف‌های بسیار مهم در خرید بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت است که‌ می‌تواند قیمت نهایی این بیمه را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث در سال 98 نیز مشابه سال 97 و طبق جدول زیر محاسبه‌ می‌شود. حداکثر میزان تخفیف که در سال چهاردهم تکمیل‌ می‌شود نیز همان 70 درصد است.

شخص ثالث

الحاقیه بیمه شخص ثالث سال 98

با افزایش نرخ دیه یکی از سوالاتی که برای بیمه‌گذاران مطرح‌ می‌شود، لزوم دریافت الحاقیه است. قبل از تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث، در صورت افزایش نرخ دیه دارندگان این بیمه موظف به دریافت الحاقیه بودند اما پس از تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث، پرداخت مابه‌التفاوت نرخ دیه جدید و نرخ تعهدشده شرکت بیمه به عهده صندوق تامین خسارت‌های بدنی است و دیگر نیازی به دریافت الحاقیه نیست.

خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث از مدیر بیمه

با توجه به مطالب ذکر شده، بیمه شخص ثالث در سال 98 دچار تغییراتی شده است که دلیل اصلی آن را‌ می‌توان افزایش مبلغ دیه عنوان کرد.

بیمه ثالث انلاین

اگر‌ می‌خواهید بیمه شخص ثالث خود را با قیمت و شرایط جدید آن خریداری کنید، یک روش ساده پیش روی شماست و آن هم خرید از سایت مدیر بیمه است. شما‌ می‌توانید در سایت بیمه آنلاین مدیر بیمه اطلاعات خودرو و بیمه‌نامه قبلی خود را وارد کنید و پس از مقایسه دقیق قیمت بیمه ثالث در تمامی شرکت‌های معتبر، بیمه شخص ثالث مناسب با شرایط خود را انتخاب و خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث ایران، البرز، آسیا و … را انجام دهیم.

همچنین شما‌ می‌توانید در تمام مراحل خرید بیمه ‌نامه از مشاوره‌های تخصصی و بی طرفانه کارشناسان ازکی استفاده کنید.

مدیر بیمه(modirebimeh.ir) اولین مرکز مشاوره و انتخاب بیمه است که انواع بیمه از جمله بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه آتش سوزی، بیمه درمان تکمیلی، بیمه عمر و … را ارائه‌ می‌دهد.


5-بیمه شخص ثالث چیست

شاید برای شما هم جالب باشد که بیمه شخص ثالث پر مخاطب ترین نوع بیمه ای است که در ایران ارائه می شود. از نگاه کارشناسی علت آن مربوط می شود به اجباری بودن بیمه شخص ثالث در بازار بیمه ایران و باید توجه داشت در صورتی که وسیله نقلیه ای تحت پوشش این بیمه نباشد مسلما مشکلات و عواقب سنگینی برای راننده در پی خواهد داشت که در این متن حتما به طور مفصل شرح داده می شود.

نکته اینجا است که شما به عنوان یک شهروند ایرانی تا چه اندازه با جزییات پرمتقاضی ترین نوع بیمه در کشور آشنایی دارید؟

دلیل نامگذاری این بیمه تعامل سه طرفه ای است که در آن وجود دارد:

در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید (که در اکثر بیمه نامه ها تحت عنوان بیمه گزار شناخته می شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه ها طبق قرارداد است (که در بیمه نامه با عنوان بیمه گر درج می شود) و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است (که منظور غیر از راننده مقصر است). به عنوان نمونه، تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می گیرند و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می کند. در اینگونه اتفاقات راننده مقصر هم می تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه ای جدید از بیمه شخص ثالث به شمار می آید استفاده کند. باید توجه داشت که بیمه حوادث راننده فقط و فقط زیان های جانی را به عهده می گیرد و در مقابل زیان های مالی هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

بیمه شخص ثالث را می توان از تمامی شرکت های بیمه خریداری کرد و هزینه های تعیین شده برای این نوع بیمه تقریبا در تمامی شرکت ها یکسان هستند. شاید کیفیت ارائه خدمات در هرکدام از شرکت ها متفاوت باشد که بستگی به سیاست های جلب رضایت مشتریان در آن شرکت دارد. به این ترتیب می توانید با بهترین نوع بیمه شخص ثالث نیز آشنا شوید.

چگونگی محاسبه حق بیمه در بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث بر چند اساس تعیین می شود و عوامل مختلفی هم وجود دارد که بر قیمت نهایی این بیمه تاثیر می گذارند.

اول- بیمه مرکزی، اعلام کننده حق بیمه پایه

مبلغی که برای دیه کامل انسان در ماه حرام اعلام می شود تعیین کننده حق بیمه در بیمه شخص ثالث و تعهدات این بیمه برای پوشش زیان های جانی و مالی است. این رقم را هر سال قوه قضاییه اعلام می کند. برای مثال در سال 98 دیه کامل انسان در ماه های حرام 360 میلیون تومان و در ماه های غیر حرام 270میلیون تومان اعلام شد. بر اساس تقویم قمری ماه های ذی الحجه، ذی القعده، رجب و محرم به عنوان ماه های حرام شناخته می شوند. به این معنا که اگر شخصی در هر کدام از این چهار ماه بر اثر حوادث رانندگی فوت کند میزان دیه ای که برای او تعلق می گیرد 360 میلیون تومان و در سایر ماه ها 270 میلیون تومان است. به این ترتیب حداقل پوشش مالی در سال 97 به میزان یک چهلم دیه کامل انسان در ماه های حرام یعنی 90 میلیون تومان تعیین شده است. بیمه مرکزی با توجه به این مبلغ، حداقل و حداکثر حق بیمه پایه را محاسبه کرده و به شرکت های بیمه گر اعلام می کند. از آنجایی که این مبلغ حق پایه بیمه است، فاکتورهای مختلف دیگری وجود دارد که حق بیمه را می توانند افزایش و یا کاهش دهند که در ادامه با این عوامل بیشتر آشنا خواهیم شد.

دوم- عدم خسارت بیمه شخص ثالث و تخفیف های مربوط به آن

این عامل که با عنوان مخفف «ت ع خ» (=تخفیف عدم خسارت) در بیمه نامه ها ذکر می شود در واقع تخفیفی است که اشخاص بیمه گزار با استفاده نکردن از مزایای بیمه شخص ثالث می توانند از آن بهره مند شوند. هرچه تعداد سال هایی که از بیمه شخص ثالث استفاده نکرده باشید بالاتر باشد از تخفیف بیشتری برخوردار خواهید شد. برای مثال اگر به مدت دو سال از بیمه شخص ثالث خود استفاده نکرده باشید و در تصادفی مقصر شناخته نشوید، در زمان مقرر که برای تمدید بیمه نامه خود به دفتر بیمه مراجعه می کنید می توانید از 5% تخفیف بهره ببرید و هزینه کم تری بپردازید. با این حساب هرچه تعداد سال های عدم استفاده بیشتر باشد تخفیف شما مطابق با جدول پایین بیشتر خواهد بود.

از آنجایی که میزان ریسک در بیمه برای شرکت های بیمه گر یکی از اساسی ترین عوامل تعیین حق بیمه است، نوع کاربری وسیله نقلیه نشان می دهد که شرکت بیمه تا چه میزان متقبل ریسک و هزینه های معمول در حوادث رانندگی می شود. برای مثال خودروهای با کاربری تاکسی که میزان تردد بالایی دارند 20% بیشتر و یا خودروهای آموزش رانندگی که احتمال خطای راننده در آن ها بالا است، ملزم می شوند تا برای بیمه شخص ثالث 15% حق بیمه بیشتری پرداخت کنند. از نظر کارشناسی کاربری های دیگری مانند آمبولانس، بارکش، سازمانی و… هم تعریف شده اند که هرکدام شرایط ویژه خود را دارند.

سوم- نوع کاربری وسیله نقلیه

از آنجایی که میزان ریسک در بیمه برای شرکت های بیمه گر یکی از اساسی ترین عوامل تعیین حق بیمه است، نوع کاربری وسیله نقلیه نشان می دهد که شرکت بیمه تا چه میزان متقبل ریسک و هزینه های معمول در حوادث رانندگی می شود. برای مثال خودروهای با کاربری تاکسی که میزان تردد بالایی دارند 20% بیشتر و یا خودروهای آموزش رانندگی که احتمال خطای راننده در آن ها بالا است، ملزم می شوند تا برای بیمه شخص ثالث 15% حق بیمه بیشتری پرداخت کنند. از نظر کارشناسی کاربری های دیگری مانند آمبولانس، بارکش، سازمانی و… هم تعریف شده اند که هرکدام شرایط ویژه خود را دارند.

چهارم- بیمه شخص ثالث و جریمه دیرکرد

همانطور که می توانید برای «ت ع خ» از مزایای تخفیف حق بیمه برخوردار شوید در مقابل در صورتی که برای تمدید بیمه شخص ثالث دیرکرد و یا به هر دلیلی وقفه ای داشته باشید ملزم خواهید بود که حق بیمه بیشتری پرداخت کنید. این قانون به علت اجباری بودن بیمه شخص ثالث تصویب شده است. رقم جریمه دیرکرد به صورت روزشمار محاسبه می شود و حداکثر برای 365 روز در نظر گرفته می شود. به این معنا که دیرکرد یک سال با دوسال تفاوتی نخواهد داشت و همان یک سال به عنوان دیرکرد محاسبه می شود.

پنجم- سقف تعهدات

این هم یکی از آن عواملی است که هرچه رقم آن بالاتر باشد باعث می شود حق بیمه هم بیشتر شود. میزان پوشش که نشان دهنده سقف تعهد مالی شرکت بیمه در برابر بیمه گزار و خسارت های مالی و جانی است تاثیر مستقیمی بر حق بیمه می گذارد.
همانطور که گفته شد هرساله بیمه مرکزی مبلغی را به عنوان حداقل پوشش مالی اعلام می کند که این رقم برای سال 98 مبلغ 90 میلیون تومان بوده در حالی که تمامی متقاضیان به عنوان بیمه گزار این امکان را دارند تا با پرداخت حق بیمه بیشتر سقف تعهدات مالی شرکت بیمه را افزایش دهند. اگر فرض کنیم که در یک تصادف میزان خسارت وارده حدود 10 میلیون تومان باشد و بیمه گزار همان حداقل پوشش مالی را خریداری کرده باشد، حالا ملزم است که 2?3 میلیون تومان را شخصا پرداخت کند. این درحالی است که می توانست با پرداخت مبلغی بیشتر، پوشش مالی بالاتری در حدود 11 و یا 12 میلیون تومان را خریداری کند.

ششم- تخفیف شرکت های بیمه

با توجه به اینکه بیمه مرکزی هر سال اعلام می کند که حداقل و حداکثر حق بیمه باید چه میزانی داشته باشد، شرکت های بیمه با توجه به خدماتی که ارائه می دهند و سیاست های خاصی که در پی می گیرند، مبلغ حق بیمه را در همین بازه تعیین می کنند. علت تفاوت حق بیمه شرکت ها با یکدیگر در همین است که هر کدام مبلغ مشخصی را به عنوان تخفیف مجاز در نظر می گیرند تا رضایت مشتریان را بیشتر جلب کنند. اما در نهایت با وجود تخفیف ها، حق بیمه نباید از حداقلی که بیمه مرکزی اعلام کرده، کم تر باشد.

هفتم- مدت اعتبار بیمه نامه ها

مدت اعتباری که برای بیمه شخص ثالث تعیین می شود، متغیر بوده و می تواند از چند روز تا یک سال را شامل شود. به همین جهت است که بعضی از شرکت ها، بیمه شخص ثالث را به صورت روزشمار ارائه می دهند. با این حال خرید بیمه شخص ثالث به صورت سالانه برای متقاضیان به صرفه تر است. علت آن است که ریسک بیمه های کوتاه مدت بیشتر است و برای همین قیمت یک بیمه نامه سه ماهه، از یک چهارم قیمت بیمه نامه سالانه بیشتر خواهد بود.

با توجه به تمامی نکات و عواملی که گفته شد، هرکدام از این موارد می تواند در افزایش و یا کاهش میزان حق بیمه تاثیرگذار باشد. محاسبه قیمت نهایی حق بیمه با در نظر گرفتن تک تک این متغیرها صورت می گیرد و با تغییر هرکدام از این فاکتورها و در نتیجه تغییر قیمت نهایی، می توانید از بیمه ای با شرایط مطلوب خودتان بهره مند شوید. برای مثال می توانید میزان پوشش مالی را تا 20 یا 25 میلیون و یا حتی بیشتر افزایش دهید.

درنهایت همانطور که گفته شد قیمت بیمه شخص ثالث در شرکت های مختلف تفاوت محسوس چندانی ندارد اما شرکت های بیمه برای رقابت با یکدیگر و جلب رضایت مشتریان خدمات متفاوتی را ارائه می دهند و سیاست های ویژه خود را دنبال می کنند.

چگونه می توان جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را کاهش داد؟

در بخش های پیشین توضیح داده شد که بیمه شخص ثالث برای تمامی دارندگان وسایل نقلیه اجباری است و نداشتن آن حتی برای مدت کوتاهی در حد یک روز هم عواقبی را برای اشخاص به دنبال خواهد داشت. شرایط مختلفی را می توان تصور کرد که در آن اشخاص امکان تمدید بیمه نامه را در تاریخ مقرر نداشته باشند. عواملی مانند: فراموشی، مشکلات مالی، در دسترس نبودن دفتر بیمه و یا … به این ترتیب شرکت های بیمه در صورتی که در تمدید بیمه شخص ثالث تاخیر داشته باشید آن را به صورت روزشمار محاسبه و اعمال می کند.

هزینه ای که تحت عنوان دیرکرد بیمه شخص ثالث به حق بیمه اضافه می شود به هیچ عنوان قابل تخفیف نبوده و کاهش یا حذف آن توسط نمایندگی دفتر بیمه تخلف به شمار می آید.

عواقب دیرکرد بیمه شخص ثالث

علاوه بر جریمه دیرکرد که در نهایت متوجه دارندگان وسایل نقلیه می شود، تبعات متعدد دیگری نیز وجود دارند که برای شخص مشکل آفرین می شوند:

  1. متوقف شدن توسط پلیس راهنمایی و رانندگی : به محض اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی خودرو شما را به عنوان وسیله نقلیه ای فاقد بیمه شخص ثالث شناسایی کند، خودرو شما متوقف و به پارکینگ انتقال داده می شود. در این حالت به سرعت باید بیمه نامه شخص ثالث تهیه کنید و علاوه بر جریمه دیرکرد، هزینه های پارکینگ هم بر عهده شما خواهد بود.
  2. تصادفات و خسارت ها: در صورتی که بیمه شخص ثالث شما به پایان رسیده باشد، در سوانح رانندگی چه مقصر باشید و چه زیان دیده، مشکلات مختلفی را پیش رو خواهید داشت. اگر مقصر باشید تمامی هزینه ها و خسارات مالی و جانی به عهده شما خواهد بود. در چنین وضعیتی اگر فردی در تصادف فوت کند و یا دچار صدمات جدی جانی شود با موقعیت سخت و جبران ناپذیری مواجه می شوید.
    در صورتی که زیان دیده باشید باز هم مشکلاتی برای شما پیش می آید. پلیس راهنمایی و رانندگی برای ارائه گزارش سانحه و جزییات آن به مدارک هر دو طرف تصادف نیاز دارد. شرکت بیمه ای هم که طرف قرارداد شخص مقصر است، در پرداخت خسارت ها به شخص زیان دیده که اعتبار بیمه شخص ثالث او به اتمام رسیده، ممکن است مشکلاتی به وجود آورد و به این ترتیب زیان های مالی و جانی سنگینی متوجه شما خواهد بود.
  3. خرید و فروش خودرویی که فاقد بیمه شخص ثالث است: امکان خرید و فروش خودرویی که فاقد بیمه شخص ثالث است وجود ندارد و مالک باید برای خودرو بیمه شخص ثالث تهیه کند.
  4. افزایش حق بیمه: همانطور که قبلا گفته شد، جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به هیچ عنوان قابل بخشش و یا تخفیف نیست و مواردی پیش می آید که این مبلغ حتی به یک میلیون تومان هم می رسد.

خودرویی که دارای «ت ع خ » (تخفیف عدم خسارت) باشد، در صورتی که در تمدید بیمه شخص ثالث تاخیر داشته باشد، تعداد سال های تخفیف آن از بین نمی رود و شرکت بیمه آن را در محاسبه بیمه اصلی لحاظ خواهد کرد. برای مثال ماشینی که سه سال «ت ع خ» دارد، مطابق با روزهای تاخیر در تمدید بیمه نامه جریمه خواهد شد و این دیرکرد را بدون هیچ گونه تخفیفی باید پرداخت کند. اما در محاسبه حق بیمه اصلی، تعداد سال های عدم خسارت و تخفیف شامل آن لحاظ می شود و در پرداخت حق بیمه اصلی از 15% تخفیف برخوردار خواهد شد.

چند روز قبل از اتمام اعتبار بیمه نامه برای تمدید آن باید اقدام کرد؟

اعتبار بیمه نامه از راس 12 بامداد فردای خرید بیمه نامه شروع می شود و در بامداد روز سررسید (که در بیمه نامه ذکر شده) به پایان می رسد. برای مثال در صورتی که سررسید بیمه نامه شما روز چهارشنبه باشد و شما در هر ساعتی از همان روز بیمه نامه خود را تمدید کنید، اعتبار بیمه نامه جدید شما از 12 بامداد پنجشنبه شروع می شود و در این فاصله تحت پوشش بیمه شخص ثالث به شمار نمی آیید و در صورت بروز حادثه، تمامی هزینه ها را شخصا باید پرداخت کنید.

بهترین زمانی که برای تمدید بیمه نامه می توانیم به شما پیشنهاد بدهیم، یک هفته قبل از پایان اعتبار است. تمدید بیمه نامه زودتر از یک هفته، از نظر کارشناسی مقرون به صرفه نیست و به نحوی هدر دادن پول و زمان است.

در مدت زمانی که بیمه نامه قبلی و بعد هم پوشانی دارند و تاریخ آن بین هردو بیمه نامه مشترک است، از بیمه نامه قبلی استفاده می شود و آن را ملاک قرار می دهند.

اگر 4 سال تخفیف عدم خسارت داشته باشید این رقم در بیمه نامه جدید شما نیز درج می شود. در صورتی که در مدت هم پوشانی دو بیمه نامه دچار سانحه شوید و شرایط به نحوی باشد که از بیمه شخص ثالث خود استفاده کنید 4 سال تخفیف شما از بین می رود و باید در بیمه نامه جدید اعمال شود. در این حالت باید مبلغی را که به عنوان ت ع خ از حق بیمه اصلی شما کسر شده بود پرداخت کنید و الحاقیه ای دریافت می کنید که در آن از بین رفتن ت ع خ نوشته شده است.

یک استثنا در بخشش جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

فقط در یک صورت است که جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده می شود. آن هم در حالتی است که اعتبار بیمه نامه شما در زمانی به پایان برسد که خودرو در پارکینگ نیروی انتظامی باشد. در این حالت می توانید با ارائه مجوز رفع توقیف به شرکت بیمه طرف قراردادتان از پرداخت جریمه دیرکرد معاف شوید.

یکی از بهترین راه ها برای خرید و تمدید بیمه، خرید آنلاین بیمه از سایت مدیر بیمه است. به این ترتیب هیچ گونه محدودیتی از نظر زمان و مکان نخواهید داشت و در هر ساعتی از شبانه روز که بخواهید و در هر نقطه ای از جهان که هستید می توانید بیمه مورد نظر خود را خریداری و یا تمدید کنید. یکی از مزایای ویژه آن، یادآوری سررسید بیمه در زمان مناسب به شما است.

خرید بیمه بدنه پراید- بیمه آنلاین

برای خرید بیمه بدنه پراید راه‌های مختلفی پیش رو دارید. شما می‌توانید به صورت حضوری به بیمه ایران نمایندگی قسوریان مراجعه کنید و قیمت بیمه بدنه پراید را استعلام گرفته و خریداری کنید. خرید بیمه بدنه به این روش نیاز به زمان بسیاری دارد. ضمن اینکه در این روش نمی‌توان قیمت بیمه بدنه پراید را در همه شرکت‌های بیمه بررسی و مقایسه کرد.
روش دیگر محاسبه آنلاین قیمت بیمه بدنه پراید است. برای محاسبه و خرید اینترنتی بیمه بدنه پراید می‌توانید وارد سایت مدیر بیمه شوید. به سادگی اطلاعات خودرو را وارد کنید و با چند کلیک قیمت این بیمه‌نامه را در شرکت‌های مختلف بررسی و متناسب با نیاز خود بهترین بیمه بدنه پراید را خریداری کنید.

source : modirebimeh


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/5/25:: 1:28 عصر     |     () نظر