سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای کمیل ! محبوب ترین چیزی که بندگان، پس از اقرار به خدا و اولیایش ، به درگاهش پیش می آورند، خویشتنداری، تحمّل و شکیبایی است . [امام علی علیه السلام ـ به کمیل بن زیاد ـ]
https://keramatzade.com

بیمه بدنه خودرو ایران ، بهترین و معتبرترین در صنعت بیمه ایران

1-بهترین بیمه بدنه خودرو

برخلاف بیمه ثالث که بیمه‌ای اجباری است، خرید بیمه بدنه برای رانندگان اختیاری می‌باشد. اما اختیاری بودن آن به معنای عدم نیاز رانندگان به این بیمه‌نامه نیست. بخصوص زمانی که در یک حادثه‌ی رانندگی، بیمه ثالث تنها خسارت مالی شخص زیان‌دیده را پرداخت می‌کند. اگر شما راننده‌ی مقصر حادثه بوده و بیمه بدنه نداشته باشید، خسارت وارد شده به وسیله‌ی نقلیه‌تان را باید خودتان بپردازید. با توجه به این که تعداد شرکت‌هایی که بیمه بدنه ارائه می‌کنند زیاد است انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو کاری دشوار خواهد بود. بخصوص اگر قیمت آن برای شما اهمیت داشته باشد.

فرمول محاسبه بیمه بدنه – قیمت بیمه بدنه

برخلاف بیمه ثالث که نرخ ثابتی دارد و شرکت‌ها نمی‌توانند بیش از 2.5 درصد تخفیف بر حق‌بیمه اعمال کنند، آن‌ها می‌توانند برای بیمه بدنه تخفیفات بیشتری درنظر بگیرند. به طور کلی عواملی مثل نوع خودرو، مدل، سال ساخت، پوشش‌های اضافی، تخفیف عدم خسارت و تخفیفات ویژه‌ی دیگر حق‌بیمه را تعیین می‌کند.

بهترین بیمه بدنه خودرو کدام است

همچنین قیمت بیمه بدنه بر اساس کاربری خودرو متفاوت است. خودروهای شخصی، عمومی، وسایل نقلیه‌ی بارکش و … نرخ متفاوتی در مقایسه با یکدیگر دارند.

در نتیجه با توجه به این که فاکتورهای مختلفی در محاسبه‌ی حق بیمه موثر است، بررسی فرمول محاسبه‌ی آن کاری پیچیده و تخصصی می‌باشد. برای محاسبه دقیق حق‌بیمه و استعلام قیمت بیمه بدنه به سایت مدیر بیمه مراجعه کنید.

تخفیف بیمه بدنه خودروی صفر

تخفیف بیمه بدنه برای خودروهای صفر بین 20 تا 30 درصد اعمال می‌شود.

هر شرکت ملاک متفاوتی برای تعیین خودروی صفر دارد. مقدار کارکرد خودرو، زمانی که از پلاک کردن یا تولید آن گذشته،  میزان زمانی که از شماره گذاری خودرو گذشته و سایر عواملی که در هر شرکتی ممکن است متفاوت باشد، فاکتورهایی است که در تعریف خودروی صفر موثر است.

به طور مثال خودرویی که بیش از سه ماه از زمان پلاک کردن آن گذشته و یا تولید آن به بیش از یکسال گذشته بر میگردد،  نمی‌تواند از این تخفیف استفاده کند. حتی اگر میزان کارکرد آن به اندازه‌ی یک خودروی صفر باشد.

برای خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه باید به فاکتورهایی که هر شرکت در تعیین خودروی صفر درنظر می‌گیرد توجه کرد. هرچه تعداد این فاکتورها کمتر باشد تخفیف بیشتری بر حق‌بیمه اعمال خواهد شد.

بهترین بیمه بدنه خودرو

میزان فروش شرکت‌ها، توانگری مالی آن‌ها، پوشش‌های ارائه شده، تخفیفات ویژه و درصد فرانشیز کسر شده در خسارت قابل پرداخت، از عواملی است که در تعیین بهترین بیمه بدنه تاثیر دارد. البته باید توجه داشت ارزان‌ترین بیمه بدنه همیشه بهترین بیمه نیست.

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ فروش بیمه‌ نامه

تعداد بیمه‌نامه‌هایی که هر شرکت در طول یکسال فروخته و سهم آن از بازار بیمه می‌تواند معیار خوبی برای سنجش موفقیت شرکت و محبوبیت آن در میان مردم باشد. بر اساس سالنامه‌ی آماری منتشر شده توسط  بیمه مرکزی، سهم شرکت‌ها از فروش بیمه بدنه در سال 96 به شرح زیر است:

نام شرکتسهم از بازارنرخ رشد
بیمه ایران 43.39% 14.99%
بیمه آسیا 14.99% 12.53%
بیمه پارسیان 7.79% 31.61%
بیمه البرز 6.33% 8.49%
بیمه دانا 5.19% 16.61%
بیمه معلم 4.21% 4/46
بیمه پاسارگاد 2.39% 15.76%
بیمه سامان 0.66% 19.72%

بیمه ایران بیشترین فروش بیمه‌نامه را به خود اختصاص داده است. بیمه معلم، پاسارگاد و سامان علی‌رغم فروش پایین، رشد بالایی را در بیمه بدنه تجربه کرده‌اند.

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ کسر فرانشیز

شرکت‌ها برای پوشش‌های اصلی بیمه بدنه مبلغی به عنوان فرانشیز از خسارت قابل پرداخت کسر می‌کنند. علاوه بر این برای بعضی از پوشش‌های اضافی هم درصدی به عنوان فرانشیز درنظر گرفته می‌شود. باید توجه داشت برای انتخاب ارزان‌ترین بیمه بدنه، فرانشیزی که هر شرکت تعیین می‌کند،  مدنظر قرار گیرد.

به طور مثال بیمه آسیا برای پوشش سرقت فرانشیز 20% درنظر می‌گیرد. یا فرانشیز پوشش بلایای طبیعی در بیمه سامان 10% است در حالی که همین پوشش در بیمه پارسیان فرانشیز 30 درصدی دارد.

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ سهولت در صدور بیمه‌نامه

سال تولید خودرو در تعیین ‌حق‌بیمه موثر است. همچنین بعضی شرکت‌ها خودروهایی که از تولیدشان چندین سال گذشته باشد را بیمه نمی‌کنند و برای صدور بیمه بدنه محدودیت درنظر می‌گیرند.

به طور مثال بیمه ایران بر حق‌بیمه‌ی خودروهایی که 10 سال از تولیدشان گذشته باشد، نرخ بالاتری اعمال می‌کند یا بیمه پاسارگاد خودروهای بالای 20 سال را بیمه نمی‌کند.

ارزان ترین بیمه بدنه

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ پرداخت خسارت

هر چه تعداد مراکز پرداخت خسارت و پراکندگی آن در سطح شهر بیشتر باشد، افراد امکان دسترسی بهتری برای دریافت خسارت خواهند داشت. همچنین مراکز پرداخت خسارت سیار توسط بعضی از شرکت‌ها ایجاد شده تا امکان رسیدگی سریع‌تر به خسارات بیمه‌گذاران فراهم شود.

بیمه ایران، البرز، پاسارگاد و ملت شرکت‌هایی هستند که مراکز پرداخت خسارت سیار دارند.

در جدول زیر تعداد مراکز پرداخت خسارت شرکت‌های مختلف با یکدیگر مقایسه شده است.

نام شرکتتعداد مراکز
بیمه ایران 185
بیمه آسیا 72
بیمه پارسیان 62
بیمه پاسارگاد 62
بیمه دانا 55
بیمه البرز 42
بیمه سامان 27
بیمه ملت 6

بهترین از لحاظ ارائه‌ی بیشترین پوشش و دریافت کم‌ترین حق‌بیمه

خسارت هایی که در اثر برخورد خودرو با وسیله نقلیه یا جسم دیگر، چپ کردن یا سقوط آن، آتش سوزی، صاعقه، انفجار و سرقت کلی ایجاد می‌شوند تحت پوشش بیمه بدنه قرار می‌گیرند. اما برای استفاده از پوشش‌های اضافی دیگر مثل پوشش سرقت در جای قطعات، ایاب و ذهاب، شکست شیشه، نوسانات قیمت، بلایای طبیعی و… باید حق‌بیمه‌ی بیشتری پرداخت کنید.

بعضی از پوشش‌ها تنها توسط شرکت‌های خاصی ارائه می‌شوند. مثلا پوشش کشیدن میخ که بیمه ایران آن را ارائه می‌کند یا پوشش حذف فرانشیز که مخصوص بیمه سامان و پاسارگاد است. اگر به دنبال کامل‌ترین بیمه بدنه هستید شرکتی را انتخاب کنید که بیشترین پوشش را ارئه می‌کند.

از طرفی اگر پرداخت هزینه‌ی کم‌تر و خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه برای شما اهمیت دارد و در عین حال می‌خواهید از پوشش‌های اضافی آن بهره‌مند شوید شرکتی را انتخاب کنید که به ازای افزایش پوشش‌های اضافی مبلغ کم‌تری را به حق‌بیمه‌ی شما اضافه کند.

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ تخفیفات ویژه

قیمت بیمه بدنه به تخفیفاتی که شرکت‌های بیمه به صورت جداگانه اعمال می‌کنند هم، بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین تخفیفات، تخفیف عدم خسارت است. علاوه بر آن هر شرکت می‌تواند شرایط ویژه‌ای برای ارائه‌ی تخفیف بیمه بدنه درنظر بگیرد.

به طور مثال شرکت‌ها به مالکان خودروهای صفر تخفیف 20 تا 30 درصدی می‌دهند. بعضی شرکت‌ها این امکان را در اختیار بیمه‌گذاران قرار می‌دهند که اگر بیمه ثالث یا عمر خود را از همان شرکت خریده باشند، بتوانند برای بیمه بدنه از تخفیفات ویژه بهره‌مند شوند. همچنین برخی شرکت‌ها به افرادی که پوشش‌های زیادی برای بیمه بدنه خود خریداری کنند ، تخفیفات قابل توجهی ارائه می‌دهند.

برای خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه به تخفیفات ویژه‌ی هر شرکت توجه کنید. شرایط هر بیمه و تخفیفات ویژه‌ای که هر یک اعمال می‌کنند به طور کامل در همین مطلب مورد بررسی قرار گرفته است.

بهترین بیمه بدنه خودرو

استعلام بیمه بدنه بیمه ایران

برای مشاهده‌ی شرایط و تخفیفات ویژه‌ی بیمه بدنه ایران، ویژگی‌های آن به طور کامل در این قسمت توضیح داده شده است.

  • تخفیف عدم خسارت
  • تخفیف توافقی با بیمه گذار
  • تخفیف خودروهای صفر کیلومتر
  • تخفیف گروهی
  • تخفیف ویژه ایثارگران (جانبازان، آزادگان و اعضای خانواده شهدا)
  • تخفیف ویژه اعضاء هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور
  • تخفیف ویژه به خودروهای با کیفیت
  • تخفیف پرداخت حق‌بیمه به صورت نقدی 10%

به منظور استعلام بیمه بدنه ایران و محاسبه دقیق حق‌بیمه آن به سایت مدیر بیمه مراجعه کنید.

ارزان‌ترین بیمه بدنه

به طور کلی برای کاهش حق‌بیمه‌ی بدنه می‌توانید کم‌‌ترین پوشش اضافی را انتخاب کنید. همچنین از شرکت‌هایی بیمه بخرید که بیشترین تخفیفات ویژه را برای بیمه‌گذاران درنظر می‌گیرند. علاوه بر آن هر چه سال‌های عدم خسارت خودروی شما بیشتر باشد تخفیف بیشتری به شما تعلق خواهد گرفت.


2-بیمه بدنه چیست

بیمه بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث اختیاری است و یکی از انواع بیمه‌ای است که به یک ‌وسیله‌نقلیه تعلق می‌گیرد.

شخص بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت مبلغ مشخصی به عنوان حق‌بیمه به شرکت بیمه، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطراتی که ممکن است برای خودرو به وجود بیاید، بیمه کند.

پوشش‌های بیمه بدنه

 

نحوه‌ محاسبه بیمه بدنه خودرو

در نحوه محاسبه بیمه بدنه، حق ‌بیمه بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث مقدار و نرخ پایه مشخصی ندارد و براساس انتخاب پوشش‌های مختلف توسط شخص بیمه‌گذار و تخفیف‌های متفاوتی که شرکت‌های بیمه بر آن اعمال می‌کنند، متغیر می‌باشد. به همین دلیل مقایسه قیمت بیمه‌ بدنه در شرکت‌های مختلف بیمه، نکته بسیار مهمی قبل از خرید این بیمه است.

نرخ بیمه بدنه سال 98

نرخ پایه بیمه بدنه خودرو، براساس ارزش خودرو ارائه می‌شود. به این معنی که هر چه ارزش خودروی شما بیشتر باشد، قیمت بیمه بدنه آن نیز بیشتر خواهدشد.

نرخ نهایی و قابل پرداخت بیمه بدنه براساس ارزش خودرو، مدل خودرو، سال ساخت خودرو، پوشش‌های اضافی و تخفیفاتی که توسط شرکت‌های مختلف بر آن قابل اعمال است، محاسبه می‌شود.

لزوم خرید الحاقیه بیمه بدنه

 

تخفیف‌های بیمه بدنه

میزان حق‌بیمه نهایی و قابل پرداخت پس از کسر تخفیف‌های مشترک بین شرکت‌های بیمه (تخفیف‌های اصلی) و تخفیف‌های مختص هر شرکت (تخفیف‌های فرعی) از حق‌بیمه کل بدست خواهدآمد.

تخفیف‌های اصلی شامل:

  • تخفیف 20 تا 30 درصدی متعلق به خودروهای صفر کیلومتر
  •  تخفیف 10 درصدی مخصوص خرید نقدی در تمام شرکت‌های بیمه
  • تخفیف عدم‌خسارت بیمه بدنه

در بیمه بدنه نیز مانند بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم‌خسارت برای خودروهایی که از شرکت بیمه خسارت دریافت نکرده باشند، محاسبه می‌شود.

تعدادسال‌های عدم خسارت

درصد تخفیف

یک سال عدم‌خسارت

25%

دو سال عدم‌خسارت

35%

سه سال عدم‌خسارت

45%

چهارسال و بیشتر عدم‌خسارت

60%

تخفیف‌های فرعی شامل:

هرشرکت بیمه تخفیفات فرعی مختص به خود را در این رشته دارد، در این جا به ذکر چند نمونه خواهیم پرداخت.

  • تخفیف ارزش خودرو مختص خودروهای گران‌قیمت
  • تخفیف‌های گروهی
  • تخفیف مناسبت‌های خاص
  • تخفیف مخصوص دارندگان بیمه‌عمر و حساب بلندمدت سامان و پاسارگاد
  • دارندگان بیمه شخص ثالث که از همان شرکت، بیمه بدنه نیز تهیه کنند.
  • و …

بیمه بدنه ایران

محاسبه بیمه بدنه ایرانمحاسبه آنلاین بیمه بدنه ایران

طبق اعلام سالنامه آماری سال 96 بیمه مرکزی، شرکت بیمه ایران با تولید  0/7،299 میلیارد ریال حق بیمه در این رشته، اولین رتبه در بین تمامی شرکت‌های بیمه را داراست.

محاسبه آنلاین بیمه بدنه ایران

خطرات تحت پوشش بیمه بدنه ایران

 

تخفیف‌های بیمه بدنه ایران

  • تخفیف عدم‌خسارت در بیمه بدنه
  • تخفیف پرداخت نقدی حق‌بیمه بدنه
  • تخفیف‌های مناسبتی
  • تخفیف‌های گروهی
  • تخفیف بیمه بدنه خودرو صفر بیمه ایران

بهترین بیمه بدنه خودرو

انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو به شرایطی مانند در برگرفتن بیشترین پوشش‌های بیمه‌ای، سهولت در صدور و تمدید بیمه، میزان فرانشیز، نحوه پرداخت خسارت، تخفیف‌های ارائه شده و… می‌تواند بستگی داشته باشد.

اگر به دنبال بهترین بیمه بدنه از نظر پوشش‌های بیمه‌ای (که طبیعتا مقدار حق بیمه افزایش خواهدیافت) هستید باید شرکت بیمه‌ای را انتخاب کنید که بیشترین میزان پوشش را به شما ارائه دهد.و اگر به دنبال بیمه بدنه‌ای با قیمت به صرفه هستید باید به دنبال شرکت بیمه‌ای باشید که تخفیف‌های بیشتری به شما ارائه دهد.

مدیر بیمه به عنوان یک مرکز مشاوره و انتخاب بیمه آماده ارائه مشاوره دقیق، تخصصی و بی‌طرفانه برای خرید بیمه بدنه‌ای متناسب با شرایط و نیاز شما می‌باشد.


3-قیمت بیمه بدنه پراید

 

 

خرید بیمه بدنه پراید

برای خرید بیمه بدنه پراید راه‌های مختلفی پیش رو دارید. شما می‌توانید به صورت حضوری بیمه نمایندگی‌های بیمه مراجعه کنید و قیمت بیمه بدنه پراید را استعلام گرفته و خریداری کنید. خرید بیمه بدنه به این روش نیاز به زمان بسیاری دارد. ضمن اینکه در این روش نمی‌توان قیمت بیمه بدنه پراید را در همه شرکت‌های بیمه بررسی و مقایسه کرد.
روش دیگر محاسبه آنلاین قیمت بیمه بدنه پراید است. برای محاسبه و خرید اینترنتی بیمه بدنه پراید می‌توانید وارد سایت مدیر بیمه شوید.


4-بهترین بیمه ماشین چیست

 

5-رتبه بندی بیمه شخص ثالث

بیمه ایران هم از رتبه دهم در سال 1397 به جایگاه رتبه اول در کسب رضایت مندی مشتریان صعود کرده سطح رضایتمندی از دو شرکت برتر و دو شرکت بدتر، به میزان محسوسی از بقیه متفاوت است

بیمه نامه بدنه خودرو

 پس از آن، سایر شرکتهای بیمه در کل دارای تفاوت بسیار اندکی در میزان تامین رضایتمندی مشتریان بوده اند.

بیمه بدنه ماشین


6-مزایای بیمه بدنه

آیا از مزایای بیمه بدنه  اطلاع دارید؟

بطور ساده از مزایای بیمه بدنه این است که شما می توانید با خرید بیمه بدنه بیمه ایران، چنانچه مقصر حادثه باشید و یا به هر دلیل دیگر مانند واژگونی،آتش سوزی،سرقت و غیره  خسارت وارده به خودروی شما با خرید بیمه بدنه قابل جبران است.

نکته طلایی 1 

شما می توانید حتی در صورتی که مقصر حادثه نیستید و بیمه نامه شخص ثالث طرف حادثه امکان پرداخت کل خسارت شما را ندارد ، از بیمه نامه بدنه خود برای دریافت مابقی خسارت اقدام نمایید.

نکته طلایی 2 برای خودروهای گران قیمت

بر اساس مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی چنانچه خودرویی به خودروی گران قیمت شما خسارت سنگینی وارد کند و مقصر باشد بر اساس این قانون تنها بخشی جزئی از خسارت را باید جبران نماید ما بقی خسارت باید توسط بیمه بدنه خودتان جبران گردد در صورت نداشتن بیمه بدنه باید خسارت را از جیب خود جبران نمایید.


7-استفاده از بیمه بدنه بدون کروکی

 

8-شرایط عمومی بیمه بدنه

 

فصل هفتم : سایر مقررات

 


9-هزینه بیمه سرقت خودرو

 

9-دریافت خسارت بیمه بدنه ایران

 


10-انتقال بیمه بدنه به شخص دیگر

 

شرایط انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه:

 


11-قیمت بیمه شخص ثالث

در بخش بیمه شخص ثالث در سایت مدیر بیمه می توانید قیمت بگیرید


12-تخفیف بیمه شخص ثالث ایران

بیمه بدنه ماشین


13-تخفیف بیمه بدنه خودرو صفر بیمه ایران

عوامل گوناگونی بر هزینه بیمه بدنه تاثیرگزار است. نرخ دهی بیمه بدنه ایران نیز از این عوامل تاثیرپذیر بوده و متناسب با نوع و مدل وسیله نقلیه، سال ساخت، ارزش خودرو، تخفیف‌ها و پوشش‌های انتخابی متفاوت خواهد بود.

نوع و مدل وسیله نقلیه

وسایل نقلیه انواع گوناگونی دارند که قیمت بیمه بدنه متناسب با نوع، مدل و سال ساخت آن متفاوت خواهد بود.

ارزش خودرو

هنگام خرید این بیمه‌نامه، بیمه‌گزار بایستی ارزش خودرو را مشخص نماید. توجه داشته باشید در صورت تعیین ارزش خودرو به مبلغی کمتر از ارزش واقعی آن در صورت بروز حادثه، شرکت بیمه نیز مبلغی کمتر از خسارت واقعی را پرداخت می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود خودروی خود را با ارزش واقعی آن بیمه کنید.


14-استعلام نرخ بیمه ثالث ایران

شما می توانید در سایت مدیر بیمه استعلام نرخ بیمه ثالث را دریافت کنید.


15-محاسبه بیمه ماشین

در سایت مدیر بیمه به راحتی بیمه ماشین محاسبه و ارائه می گردد.


16-نحوه محاسبه بیمه خودرو

با توجه به این موضوع باید گفت که قیمت بیمه ثالث برای یک خودرو با شرایط یکسان، در شرکت‌های مختلف بیمه تفاوت چندانی ندارد. به این دلیل که شرکت‌های بیمه بر اساس قانون بیمه مرکزی مجاز به ارائه تخفیفی بیشتر از تخفیف 2.5 درصدی نیستند. این تخفیف 2.5 درصدی نیز توسط همه شرکت‌های بیمه به جز بیمه ایران ارائه می‌شود.

اگر به دنبال بیمه شخص ثالثی با قیمت مناسب هستید، بهتر است بدانید تنها عاملی که می‌تواند قیمت بیمه ثالث شما را به شکل قابل توجهی کاهش دهد، تخفیف عدم خسارت است.

همچنین عوامل دیگری مثل کاربری خودرو، میزان پوشش مالی ‌بیمه‌نامه و … نیز بر نرخ بیمه شخص ثالث تأثیرگذار هستند.

قیمت بیمه بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث، در شرکت‌های مختلف بیمه متفاوت است که دلیل این تفاوت قیمت را می‌توان در حق بیمه پایه بیمه بدنه و تخفیف‌های ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه دانست.

عوامل دیگری نیز بر نرخ بیمه بدنه مؤثر هستند. عواملی مثل ارزش خودرو، سال ساخت خودرو، نوع خودرو، کاربری خودرو، پوشش‌های اضافی انتخاب شده و تخفیف عدم خسارت.

اگر به دنبال بیمه بدنه‌ای با قیمت مناسب هستید، شرکت بیمه‌ای را انتخاب کنید که تخفیف‌های متنوع تر و بیشتری را ارائه می‌کند.


17-استفاده از بیمه بدنه بدون کروکی

خسارت ثالث مالی بدون کروکی:

1-اصل و کپی مدارک مقصر و زیان دیده شامل (کارت خودرو،گواهینامه،بیمه نامه معتبر،برش کوپن بیمه نامه مقصر)

2-بازدید کارشناس ارزیاب بیمه از هر دو وسیله نقلیه

* لازم به ذکر است حضور مقصر و زیاندیده در اینگونه موارد الزامی بوده و سقف پرداخت خسارت مالی بدون کروکی‌بیمه نامه شخص ثالث به میزان 2.5درصد تعهد خسارت بدنی دیه یک مرد مسلمان در ماه حرام میباشد.

خسارت بدنه :

1-کپی واصل بیمه نامه بدنه ،ثالث ،کارت خودرو و گواهینامه

2-بازید کارشناس بیمه از خودرو

*با توجه به قانون جدید شخص ثالث مبنی بر عدم ارائه کروکی پلیس در خصوص پرونده خسارت های بدنه  به جهت سهولت و کاهش برخی از مکاتبات اداری و تسریع در انجام امور ،(به مانند حضور هر دو خودرو نزد شرکت بیمه و امکان بالا بودن خسارت بدنه بیش از سقف پرداخت خسارت بدون گزارش پلیس که در برخی شرکتها که معمولاً سقف آن 000ر000ر5ریال میباشد )پیشنهاد می گردد بیمه گذاران بیمه نامه شخص ثالث و بدنه خود را از یک بیمه (یک شرکت بیمه ای) خریداری نمایند.


18-دریافت خسارت بیمه بدنه ایران

راهنمای دریافت خسارت بیمه بدنه و لیست مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت با گزارش مقامات انتظامی عبارتند از:
– اصل و کپی بیمه‌نامه بدنه و شخص ثالث خودرو.
– اصل و کپی گواهینامه راننده خودرو در هنگام حادثه.
– اصل و کپی کارت و سند خودرو.
– اصل کروکی.
– ارائه معرفینامه از شرکتهای لیزینگ در صورت خرید اقساطی خودرو

هموطن گرامی در صورتیکه کروکی تنظیمی از نوع غیر سازشی باشد، می‌بایست علاوه بر مدارک فوق، برگ بازجویی طرفین حادثه به همراه سایر گزارشهای تکمیلی از قبیل گزارش نیروی انتظامی، گزارش کارشناس رسمی دادگستری، و عند الزوم رای محاکم قضایی در مورد کروکی تنظیمی به شعبه پرداخت خسارت ارائه گردد.

بدون گزارش مقامات انتظامی:

در صورت بروز حادثه و ایراد خسارت به بدنه خودرو، به شرط مقصر بودن راننده خودرو مورد بیمه، یا عدم وجود مقصر شناخته شده در حادثه، بیمه‌گذار می‌تواند به  شعب پرداخت خسارت این شرکت مراجعه نماید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت عبارتند از:
– اصل و کپی بیمه‌نامه بدنه و شخص ثالث خودرو.
– اصل و کپی گواهینامه راننده خودرو در هنگام حادثه.
– اصل و کپی کارت خودرو.

وقوع سرقت قطعات و لوازم خودرو:
در صورت وقوع سرقت قطعات و لوازم خودرو، به شرط آنکه خودرو دارای پوشش سرقت در جای لوازم باشد، سریعا موضوع را به نزدیکترین پاسگاه یا کلانتری محل حادثه گزارش نموده و جهت دریافت خسارت به یکی از شعب پرداخت خسارت این شرکت مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت عبارتند از:

– گزارش مقامات انتظامی.
– اصل و کپی بیمه‌نامه بدنه و شخص ثالث خودرو.
– اصل و کپی کارت و سند خودرو.
– ارائه معرفینامه از شرکتهای لیزینگ در صورت خرید اقساطی خودرو

وقوع سرقت کلی خودرو:
بیمه‌گذار محترم، در صورت وقوع سرقت کلی خودرو، سریعا موضوع را به نزدیکترین پاسگاه یا کلانتری محل حادثه گزارش نموده و ظرف حداکثر 48 ساعت، جهت تشکیل پرونده به یکی از شعب پرداخت خسارت این شرکت مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده عبارتند از:
– اصل و کپی بیمه‌نامه بدنه و شخص ثالث خودرو
– اصل و کپی کارت و سند خودرو


19-بیمه بدنه خودرو شامل چیست

انواع پوشش بدنه خودرو
بیمه بدنه خودرو شامل دو نوع پوشش اصلی و پوشش اضافی (تبعی) است.

برای شناخت بیمه پوشش بدنه خودرو ابتدا باید بدانیم این نوع از بیمه چه خسارت‌هایی را پوشش می­‌دهد.

طبق قانون، بیمه بدنه در حالت عادی، خسارت ناشی از موارد زیر را به عنوان خطرات اصلی پوشش می‌دهد:

خطرات اصلی
بیمه بدنه خودرو خطرات حادثه، آتش سوزی و سرقت کلی اتومبیل را به عنوان خطرات اصلی تحت پوشش قرار میدهد:

حادثه
هنگامی که خودرو در اثر حادثه (کلی و جزئی) آسیب ببیند جبران بخشی از خسارت های وارد شده، به عهده بیمه گر می باشد. حادثه شامل برخورد دو وسیله نقلیه به هم یا برخورد با یک جسم ثابت یا متحرک، برخورد اشیاء به اتومبیل (اتومبیل در حال حرکت و سکون) و همچنین واژگون شدن خودرو و سقوط خودرو می­‌باشد.

آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار
بیمه بدنه خودرو خسارت های به وجود آمده در اثر آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار را جبران می­‌نماید.

سرقت کلی
هنگامی ‌که خودرو سرقت شود بیمه بدنه خودرو غرامت آن را پرداخت خواهد کرد.
پوشش سرقت در دو حالت سرقت کلی و سرقت قطعات و لوازم وجود دارد.
در بخش خطرات اصلی سرقت کلی مدنظر است و این پوشش شامل وسایل جانبی و قطعات خودرو نمی‌­شود.
بیمه­ گذار در صورت تمایل می‌تواند پوشش مربوط به سرقت قطعات و لوازم جانبی خودروی خود را تا سقف معینی خریداری کند، در قسمت خطرات فرعی به آن خواهیم پرداخت.
خطرات فرعی
خطرات فرعی تحت پوشش بیمه بدنه نیستند، مگر آنکه با پرداخت هزینه جداگانه و خرید این پوشش‌های اضافی، ریسک حوادث غیر متقربه را کاهش دهیم. خرید پوشش‌های اضافی برای بیمه بدنه خودرو، می‌تواند خسارت‌های زیر را پوشش دهد:

پوشش سرقت در جای قطعات اصلی و لوازم یدکی
در این نوع پوشش بیمه ­گذار می‌تواند علاوه بر خرید خطرات اصلی بیمه بدنه خودرو که شامل سرقت کلی خودرو نیز می­‌باشد، لوازم و قطعات خودرو را نیز با پرداخت حق بیمه مربوط به آن، بیمه کند. در این شرایط اگر هر یک از این لوازم سرقت شوند، شرکت بیمه پرداخت بخشی از هزینه آن‌ها را تقبل می‌کند.

قطعات و لوازم خودرو به دو دسته فابریک و غیر فابریک تقسیم می‌شوند:

قطعات اصلی (فابریک): لوازم و قطعاتی است که توسط کارخانه سازنده هنگام ساخت و تولید آن به‌طور عمومی و فابریک روی خودرو نصب می‌شود، مثل موتور و …

قطعات اضافی (غیر فابریک): قطعاتی است که توسط دارنده خودرو، روی اتومبیل نصب شده و از ابتدای تولید از طریق کارخانه سازنده برای خودرو طراحی و نصب نشده باشد، مثل سیستم صوتی، لاستیک و …

هزینه ایاب و ذهاب
در صورتی که به دلیل آسیب بر اثر یکی از خطرات اصلی به‌جز سرقت، امکان استفاده از خودرو بیمه شده وجود نداشته باشد، با خرید پوشش هزینه ایاب و ذهاب و پرداخت حق بیمه اضافی، برای مدت معینی روزانه مبلغ مشخصی برای مدت معین به بیمه گذار پرداخت می‌شود؛ این پوشش مخصوص خودروهای سواری است.

خرید آنلاین بیمه بدنه؛ ارزان، سریع و آسان + تحویل رایگان.

برای سوالات بیشتر و مشاوره تماس بگیرید 09131760166

هزینه مربوط به توقف
پوشش هزینه توقف خودرو، جهت جبران خسارت های ناشی از عدم استفاده از وسیله نقلیه بیمه شده در زمانی که دچار خسارت شده و غیر قابل استفاده باشد؛ با پرداخت حق بیمه اضافی و خرید این پوشش، شرکت بیمه گر هزینه توقف خودرو را در زمان بروز حادثه پرداخت می‌نماید. هزینه های پرداختی با توجه به سقف بیمه و نوع کاربری خودرو (اتوکار یا بارکش) متفاوت است.

بلایای طبیعی
این نوع پوشش شامل خسارت هایی است که در اثر وقوع بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و فوران آتش‌فشان به خودرو وارد می‌شود؛ البته خسارت در اثر صاعقه جزو پوشش خطرات اصلی است و نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست.

پاشیده شدن مواد اسیدی و شیمیایی
با خرید این پوشش بدنه خودرو خسارت هایی که بر اثر پاشیده شدن رنگ، اسید و سایر مواد شیمیایی روی بدنه خودرو به‌وجود می آید، جبران می­‌شود.

حذف استهلاک
خسارت های ناشی از کاهش ارزش خودرو؛ حتی اگر این کاهش قیمت به دلیل وقوع خطراتی باشد که شرکت بیمه‌گر متعهد به پوشش آن می‌باشد.برای نمونه، اگر در اثر پاشیدن رنگ به خودرویی که دارای بیمه بدنه‌ای با پوشش خطرات ناشی از پاشش مواد شیمیایی باشد، قیمت خودرو کاهش پیدا کند، شرکت بیمه‌گر تنها به جبران خسارت ناشی از پاشیدن ماده شیمیایی به بدنه خودرو می‌پردازد و خسارت ناشی ازکاهش قیمت خودرو را پوشش نمی‌دهد. برای پوشش دادن این مورد می‎توان از پوشش حذف استهلاک استفاده کرد.

این پوشش شامل استهلاک مربوط به باطری و لاستیک ها نمی باشد

حذف فرانشیز
با پرداخت حق بیمه اضافی و خرید پوشش حذف فرانشیز بیمه بدنه، ‌می‌توان خسارت های به وجود آمده در اثر حوادث را به صورت کامل از شرکت بیمه‌گر دریافت کرد، و دیگر نیازی به پرداخت مقداری از خسارت توسط شخص بیمه­ گذار نیست.

شکسته شدن شیشه
شکسته شدن شیشه به تنهایی و بدون برخورد شیئ خارجی و به دلایلی غیر از خطرات اصلی، مانند شکستن در اثر سرما تحت پوشش بدنه خودرو قرار نمی‌گیرد، اما با پرداخت حق بیمه اضافی و خرید این پوشش، خودرو در مقابل خسارت های احتمالی بیمه می‌شود.

پوشش ترانزیت
خسارت هایی که خارج از مرزهای کشور به خودرو وارد می‌شود، می تواند تحت نوع دیگری از پوشش فرعی خودرو به نام پوشش ترانزیت قرار گیرد. با خرید این پوشش و با پرداخت حق بیمه بیشتر، وسیله نقلیه در برابر وقوع خسارت های ناشی از خطرات خارج از مرزهای جغرافیایی ایران تحت پوشش قرار می‌گیرد.

این پوشش شامل سرقت کلی و سرقت قطعات در خارج از مرزهای ایران نمی‌باشد

پوشش نوسانات قیمت بازار
نوسانات بازار نیز در خسارات فرعی بیمه بدنه قابل پوشش‌دهی است. در مورد انواع وسایل نقلیه امکان پرداخت حق بیمه اضافی امکان و خرید پوشش اضافی نوسانات قیمت نیز وجود دارد. به شرط آنکه خودرو در زمان صدور بیمه نامه به قیمت واقعی و ارزش روز بیمه شده باشد. در غیر این صورت در زمان پرداخت خسارت، مبلغ خسارت به نسبت سرمایه بیمه شده به قیمت واقعی روز بازار در زمان صدور بیمه نامه جبران خواهد شد.

باید به این نکته توجه داشت که لزوماً همه شرکت‌های بیمه، همه پوشش‌های بیمه بدنه را ارائه نمی‌کنند.
از این جهت، نمی‌توان انتظار داشت که با مراجعه تصادفی به هر شرکتی، بتوان هر نوع بیمه بدنه‌ای را خریداری نمود.

source : modirebimeh


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/5/25:: 1:18 عصر     |     () نظر