سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جوانمردى آبروها را پاسبان است و بردبارى بى خرد را بند دهان و گذشت پیروزى را زکات است و فراموش کردن آن که خیانت کرده براى تو مکافات ، و رأى زدن دیده راه یافتن است ، و آن که تنها با رأى خود ساخت خود را به مخاطره انداخت ، و شکیبایى دور کننده سختیهاى روزگار است و ناشکیبایى زمان را بر فرسودن آدمى یار ، و گرامیترین بى‏نیازى وانهادن آرزوهاست و بسا خرد که اسیر فرمان هواست ، و تجربت اندوختن ، از توفیق بود و دوستى ورزیدن پیوند با مردم را فراهم آرد ، و هرگز امین مشمار آن را که به ستوه بود و تاب نیارد . [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

چرا نمی توانم وزن کنم؟ 8 دلیلی که شما عادات مناسب برای کاهش وزن ندارید

 هر کسی که در چنین شرایطی است، تعجب می کند: "چرا نمیتوانم وزن کم کنم؟ چرا من تلاش می کنم که اندام مناسب داشته باشم؟ "

اول، مهم است که برجسته شود که لاغر بودن فرد به طور خودکار کسی را سالم و مناسب نمی کند. این یک واقعیت شناخته شده است که خطرات بهداشتی در ارتباط با چاقی وجود دارد. با در نظر داشتن این موضوع، از دست دادن 5-6 کیلو می تواند وضعیت سلامت و تناسب اندام شما را بهبود بخشد.

به عنوان مثال، چربی بیش از حد می تواند باعث التهاب شود و شما در معرض آسیب به مفاصل و بافت خود قرار می گیرید. با از دست دادن و کاهش وزن، شانس خود را برای داشتن بیماری مانند آرتریت، التهاب و آسیب مفاصل شما کاهش می دهید.

اکنون که ما اهمیت کاهش وزن را مورد بحث قرار داده ایم و هشت دلیل ممکن است که چرا نمی توانم وزن کم کنم را شرح می دهیم

1. آیا برای کم کردن وزن روزتان را با صبحانه شروع میکنید؟

 

 

در اینجا موضوع مربوط به رژیم غذایی است. صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است و اگر مهمترین وعده غذایی روز نداشته باشید، احتمالا خودتان را خسته می کنید.

ممکن است فکر کنید که صرف صبحانه کمک خواهد کرد که اضافه وزن پیدا کنید.اما نخوردن صبحانه باعث می شود شما ناهار بیشتری بخورید.

 خوردن چیزی که غنی از فیبر است و با پروتئین بسته بندی شده و شما تا ناهار تحمل می کند.

2. آیا متابولیسم شما بر تناسب شما برای کم کردن وزن تاثیر می گذارد؟

 

 

چقدر سریع کالری مصرف می کنید به متابولیسم شما بستگی دارد. اگر متابولیسم شما آهسته باشد، شاید این بدان معناست که شما وزن خود را تا جایی که می خواهید از دست نمی دهید.

بسیاری از عوامل موثر بر متابولیسم شما، به عنوان مثال پیری، و یا شیوه زندگی شما موثر است. اگر شما فعالیت ندارید و نمی کنید، ممکن است عضلات شما اب شود و تحلیل بروید. در نتیجه متابولیسم شما کاهش می یابد. اگر می خواهید سرعت متابولیسم خود را افزایش دهید، وزن خود را بالا ببرید و از رژیم های کم کالری دور شوید.

3. آیا ژنتیک بر تناسب شما برای کم کردن وزن تاثیر می گذارد؟

 

 

بله، ممکن است شما متابولیسم آهسته را از والدین یا حتی پدربزرگ و مادربزرگتان به ارث برده باشید. شما نمی توانید این نوع از ارث را کنترل کنید.

متاسفانه، با متابولیسم آهسته تر، شما باید سخت تر از افرادی که متابولیسم سریع دارند وزن کم کنید.

4. آیا جنسیت شانس از دست دادن وزن شما را کاهش می دهد؟

 

 

 

بر اساس یک مطالعه، به نظر می رسد که مردان نسبت به زنان از وزن کمتری برخوردار باشند. از سوی دیگر، هنگامی که زنان وزن کم می کنند،بهتر از مردان می توانند وزن خود را ثابت نگه دارند. تفاوت های بزرگ جایی است که زنان و مردان وزن کم می کنند.

مردان ابتدا از قسمت شکمی خود وزن کم می کنند. معده و باسن سخت ترین قسمت های بدن زنان برای از دست دادن وزن و تمایل به اب کردن هستند. 

بهترین راه برای از دست دادن وزن در کنار لباس پوشیدن و ورزش، ایجاد کسری کالری است.

5. آیا قبل از رفتن به تخت غذا می خورید؟

 

 

 با خوردن قبل از رفتن به رختخواب، چربی سوزی را دشوار می سازید.

حدود دو یا سه ساعت قبل از اینکه شب بخوابید، شام بخورید. 

6. آیا تنش و استرس بر تناسب شما و کم کردن وزن تاثیر می گذارد؟

 

 

اضطراب می تواند روی وزن افراد تاثیر بگذارد. اشتهای بعضی ها هنگام اضطراب زیاد می شود، میل شدیدی به خوراکی های چرب و شیرین پیدا می کنند و چاق می شوند اما عده ای هم هنگام اضطراب اشتهایشان کم می شود، وزن کم می کنند و لاغر می شوند.

اضطراب نقش مستقیمی بر روی سلامت افراد دارد ، یکی از اصلی ترین تاثیرات آن بر روی وزن فرد می باشد. برخی افراد در زمان استرس اشتهای زیادی پیدا می کنند و تمایل به خوردن مواد غذایی چرب دارند ، برخی نیز در زمان استرس نمی توانند غذا بخورند و همین موضوع باعث کاهش وزن آنها می شود.

7. بی خوابی عامل چاقی و کم نکردن وزن

 

 

گاهی اوقات زمانی که شما نگران هستید یا از بیماری خاصی رنج می برید، ممکن است دچار بی خوابی شوید. این می تواند بر میزان متابولیسم و ??همچنین میزان انرژی شما تأثیر بگذارد.

افرادی که در شبانه روز 8.5 ساعت می‌خوابند دوبرابر بیشتر از افرادی که 5.5 ساعت می‌خوابند چربی خود را از دست می‌دهند.همچنین نداشتن یک خواب آرام و خوب می‌تواند سطح هورمون لپتین که مسئول احساس سیری در بدن است را کاهش دهد.

8. آیا تیرویید بر کم نکردن وزن موثر است؟

 

 

یک تیروئید کم فعال می تواند بر از دست دادن وزن تاثیر بگذارد. این بیماری به عنوان "کم کاری تیروئید" شناخته می شود.

یک تیروئید بیش از حد فعال  افزایش وزن را تحت تاثیر قرار می دهد، نه از دست دادن آن.

با کم کاری تیروئید، بدن شما آب و نمک را حفظ می کند. اختلال کم کاری تیروئید بسیار شایع است که در نتیجه کم تولید شدن هورمون تیروئید ایجاد می شود که نشانه های شایع آن را می توان خشکی پوست ، افزایش وزن ، ریزش مو ، افسردگی ، نامنظمی قائدگی ، فراموشی ، خستگی ، گرفتگی عضلات ،سرما خوردگی ، یبوست ، بر شمرد اما چیزی که از همه مهم تر است چاقی است.

 

جمع بندی

 

 

عوامل متعددی وجود دارد که بر میزان دریافت یا کاهش وزن تاثیر می گذارد. برای به دست آوردن بهترین شانس برای از دست دادن وزن به طور موثر، شما باید هدف این عوامل شناسایی و کنترل کنید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که همه چیز در مورد آنچه که می خورید نیست. در حالی که رژیم غذایی در فرایند از دست دادن وزن مناسب است، تنها عامل در هنگام از دست دادن وزن نیست. شما به یک برنامه تناسب اندام متعادل نیاز دارید که شامل رژیم غذایی و ورزش است. بیشتر افراد رژیم غذایی خود را بدون برنامه و انگیزه مناسب آغاز می کنند. در حقیقت برخی از دلایل محبوبی که باعث آغاز برنامه کاهش وزن می شود خارجی یا بر اساس دوره های زمانی کوتاه هستند. زمانی که تصمیم می گیرید کاهش وزن را تجربه کنید، بهتر است منبع انگیزشی قوی و قدرتمندی داشته باشید

لطفا از این راهنمایی های مفید برای کمک به کاهش وزن خود استفاده کنید و بدن خود را به رویای خود برسانید.

 

منبع: چرا نمی توانم وزن کم کنم؟

 چرا نمی توانم وزن کم کنم؟ عادات مناسب کم کردن وزن کم نکردن وزن

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/3/16:: 10:6 صبح     |     () نظر