سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرگویی، حکیم را می لغزاند و بردبار را ملول می کند، پس پرگویی مکن که به ستوه آوری و کوتاهی مکن که خوار گردی . [امام علی علیه السلام]
https://keramatzade.com

 آب بیشتری چگونه برای سلامتی می توان مصرف کرد؟

همه ما می دانیم که بدن ما بیشتر از آب ساخته شده است، این بهترین نوشیدنی برای تشنگی است و هیچ کالری، قند و هیچ نگهدارنده ندارد. 

اما پس چرا کار سختی است تا بتوانید به اندازه کافی آب بنوشید؟

به عبارت ساده، آب می تواند خسته کننده باشد.

در اینجا برخی از نکات سعی و کوشش برای افزایش خوردن اب و تمام مزایای فوق العاده ان را ارائه می دهیم

1. هدف خوردن آب را تنظیم کنید

 

 

این ممکن است بیش از حد صدق کند و حتی ممکن است به خودتان بگوید: "من پیش از این تلاش کرده ام". 

کلید تنظیم این هدف برای خودتان این است که آب واقعی را قابل مشاهده کنید.

با یک ظرف بزرگ شروع کنید. این ظرف می تواند یک ظرف شیر یا آب یا یک کوزه بزرگ باشد. آن را در بین چشم خود نگه دارید و آن را پر از آب نگه دارید. آیا این ظرف آب در دفتر شما، در آشپزخانه خود و یا صندلی مسافر خود در ماشین شما می باشد؟ اما نکته این است که این را به عنوان یادآوری شما در طول روز داشته باشید.

یک هدف را تعیین کنید که هر روز 10 لیوان آب را مصرف کنید.

آب 100? فاقد کالری است، به سوزاندن بیشتر کالری کمک می‌کند و اگر پیش از غذا مصرف شود حتی می‌تواند اشتها را فروکش نماید.

چنانچه آب را جایگزین نوشیدنی‌های حاوی شیرین کننده نمائید، مزایای آن حتی بیشتر هم می‌شود. راهی خیلی ساده برای کاهش شکر و کالری.

با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر مبتلا به اضافه وزن یا چاقی هستید و باید میزان چشمگیری از وزن خود کم نمائید، علاوه بر نوشیدن آب کارهای دیگری نیز باید انجام دهید

2. اضافه کردن طعم به آب

 

 

 ما به طعم و مزه عادت داریم.

آب طعم‌ دار به عنوان گزینه‌ای عالی برای آن دسته از افرادی که مایل به نوشیدن آب ساده نیستند، پیشنهاد می‌شود. انواع مختلف آب طعم‌دار، با طعم‌های گوناگون و جذاب می‌توانند راه حلی خوشمزه و دلچسب برای فراری‌ها از نوشیدن آب باشند و این افراد را با نوشیدن آب، آشتی دهند.

آب‌های طعم‌دار، نه تنها بی اشتهایی شما به نوشیدن آب را برطرف ساخته، بلکه دارای خواص زیادی هستند که ضمن نوشیدن آب، از آن‌ها نیز بهره‌مند خواهید شد

ایجاد آب های تزریقی یک راه عالی برای ساخت یک نوشیدنی خوشمزه است که هنوز هم تمام مزایای آب ساده را فراهم می کند! اضافه کردن انواع توت ها، گیاهان (مانند نعناع، ??رزماری یا ریحان)، خیار، مرکبات، یا خربزه می تواند راهی عالی برای خوردن آب خسته کننده باشد و به شما احساس فوق العاده ای می دهد.

آب های تزئین شده در تمام طول روز نگه داشته می شود و در طول روز بیشتر خوشمزه تر می شود! استفاده از آب های تزیین شده باعث تامین آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها / مواد معدنی می شود.

 

3. آب را سرد نگه دارید

 

 

شیشه ای واقعا سرد و یخ زده معمولا جذاب تر از یک شیشه گرم است. اضافه کردن یخ به آب  یک نوشیدنی دلچسب را ایجاد می کند که فریاد می زند "حالا من را بنوش"!

به خصوص در تابستان زمانی که درجه حرارت به بالاترین بی حد و حصر می رسد، آب بهترین نوشیدنی عالی خنک کننده است.

بعضی افراد نیز که به یخ ارادت خاصی دارند می‌توانند به صورت غیر مستقیم یخ را درون نوشیدنی قرار داده تا سرمای یخ باعث خنک شدن مایعات گردد، مثلاً می‌توانیم تکه‌های یخ را در مشمع یا ظرف کوچکی ریخته و آن‌را درون نوشیدنی یا ظرف آب قرار دهیم یا این که از سیستم‌های دوجداره که یخ در یک جدار آن قرار می‌گیرد استفاده نماییم.

نکته مهم دیگری که در این خصوص باید رعایت شود، نخوردن چیزهای بسیار سرد یا گرم است بنابراین توصیه می‌شود آب خیلی سرد نیز نیاشامید. در این زمینه بوعلی سینا می‌فرماید: آب یخ خوردن، ضرر خود را اگر در جوانی نشان ندهد، در پیری حتماً ضربه‌اش را به تو خواهد زد

 

4. از نی برای خوردن آب استفاده کنید

 

 

 بسیاری از مردم در هنگام نوشیدن مقدار زیادی آب با نی خیلی موفقترند.نوشیدن با نی باعث می‌شود که نوشیدنی خود را سریع تر به پایان برسانید. هنگامی که از نوشیدنی های سالم مانند آب استفاده می‌کنید، می‌تواند شما را تشویق کند که فنجان خود را دوباره و به طور مکرر پر کنید و در نهایت آب بیشتری در طول روز بخورید. نوشیدن با نی می‌تواند به میزان قابل توجهی زمان قرارگیری دندان‌هایتان در معرض اسید را کاهش دهد

5. آب را با خود حمل کن

 

 

همیشه آب خود را در نزدیکی نگه دارید. آن را در ماشین، کار، جلسات، ورزشگاه، مرکز خرید و در همه جا با خود داشته باشید. بطری آب خود را به عنوان یک پسوند از لباس خود بشمارید.

داشتن بطری آب با خود، بهانه ای برای ننوشیدن نخواهید داشت. 

6. از یک برنامه خوردن آب استفاده کنید

 

 

نیاز به آب بیشتری دارد؟ یک برنامه برای آن وجود دارد.

شرکت های بی شماری برنامه هایی ساخته اند که از طریق روش های خلاقانه برای مصرف آب مردم استفاده می کنند.

همه ما می‌دانیم که آب یکی از حیاتی‌ترین عناصر برای ادامه زندگی بشر است و 65 درصد از وزن یک انسان را تشکیل می‌دهد. همچنین نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز موجب شادابی و زیبایی هر چه بیشر پوست و مو می‌شود؛ اما شاید اکثر اوقات موفق به مصرف مقدار آب مورد نیاز بدن خود نشویم، اپلیکیشن water drink reminder برنامه‌ایست که نوشیدن آب را به شما یادآوری می‌کند.

با نصب اپلیکیشن water drink reminder آب را به اندازه نیاز بدنتان مصرف کنید.

می‌توانید این برنامه مفید را به صورت کاملا رایگان بر روی پلتفرم‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید نصب و راه‌اندازی کنید.

7. ایجاد یادآوری خوردن آب

 

 

اکثر ما امروز از طریق تقویم مجازی عمل می کنیم. با ایجاد یادآوری و تنظیم زنگ موبایل به عنوان یادآوری برای نوشیدن آب در طول روز داشته باشیم.

این یادآورها را هر ساعت تنظیم کنید و خاص باشید! اگر میخواهید دو لیوان در ساعت بخورید باید موبایل خودتان را هر از نیم ساعت کوک کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی‌دانید روزانه به چه میزان آب نیاز دارید و یا در مصرف آب سهل‌ انگاری می‌کنید با نرم افزار به‌ راحتی می‌توانید میزان آب مورد نیاز روزانه خود را محاسبه کنید.

نزدیک به 60 درصد از وزن هر فردی را آب تشکیل می‌دهد. این ماده حیاتی نقش بسزایی در دفع مواد سمی از بدن ایفا می‌کند؛ برای همین هم نباید در مصرف آن سهل‌انگاری کرد.

کمبود آب بدن می‌تواند موجب بروز بیماری‌هایی نظیر گاستریت، سوزش سر دل یا رفلاکس، کولیت، یبوست، آرتریت، فشارخون، آسم و آلرژی و حتی افزایش کلسترول شود.

پایان افکار

 راه اندازی خود برای موفقیت در خوردن آب، کلید ایجاد عادات جدید است.در واقع  شیوه زندگی شما مناسب خواهد بود و احتمالا به مدت طولانی ادامه خواهد یافت.

آب خوردن به صورت ناشتا یکی از مهمترین رازهای زیبایی و سلامت بدن است که ژاپنی ها به آن اعتقاد زیادی دارند.نوشیدن آب پیش از صرف صبحانه فواید بسیاری برای سلامت و پیشگیری از بیماری ها دارد.ما اغلب برای نوشیدن آب، بعد از غذا یا بعد از خوردن چیزی تند، عجله می کنیم. اما آیا می دانستید که دقیقا چه موقع باید آب بنوشید؟ پاسخ آن معده خالی است.

اگر رژیم غذایی داشته باشید، نوشیدن آب با معده خالی می تواند به رژیم غذایی شما کمک کند چون می تواند متابولیک را تا نزدیک به 25 درصد افزایش دهد. بالا بردن متابولیسم به هضم سریع تر غذا کمک می کند و این به کاهش وزن در دراز مدت کمک می کند. همیشه ترجیح داده می شود حداقل چهار لیتر آب برای بهترین نتیجه بنوشید

 

 

 بیشتر از آنچه می توانید آب بخورید. نوشیدن مقدار زیادی آب راحت ترین راه برای داشتن پوست صاف و درخشان است. معمولا به خاطر تجمع سموم موجود در بدن، لکه های سیاه یا تیره روی پوست ایجاد می شوند. آب می تواند به دفع این سموم ناخواسته از بدن کمک کند. حرکات منظم روده به داشتن پوست تمیز و شفاف کمک می کند. خواص آب برای پوست و مو ثابت شده است و به خصوص به صورت ناشتا برای موها بسیار مفید است پس نوشیدن مقداری آب باعث تغذیه موها می شود. یک چهارم وزن موها را آب تشکیل می دهد؛ بنابراین اگر بدن آب کافی دریافت نکند موها خشک و شکننده می شوند.

سایر نوشیدنی‌ها (از جمله نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند چای و قهوه) نیز به حفظ تعادل مایعات در بدن کمک می‌کنند و بیشتر مواد غذایی نیز دارای آب هستند.

مصرف آب برای تضمین حرکات مفاصل، ماهیچه ها و لیگمان ها بسیار مهم است. توصیه می شود هر روز صبح آب نوشیده شود تا رطوبت کافی به بدن برسد و انرژی روزانه تامین شود. افرادی که به طور منظم فعالیت ورزشی انجام می دهند باید مقدار بیشتری آب بنوشند تا کاهش آب بدن طی تمرینات جبران شود.

برای اینکه مطمئن باشید مصرف آب در طول روز کافی بوده است باید وزن بدن را بر 30 تقسیم کنید تا مقدار آب به لیتر مشخص شود. شخصی که 50 کیلو وزن دارد باید روزانه 2 لیتر آب بنوشد.

منبع: خوردن آب

 خوردن آب سلامتی

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/3/16:: 9:54 صبح     |     () نظر