سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من از آنچه نمی دانید نمی ترسم؛ ولی بنگرید در آنچه می دانید چگونه عمل می کنید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
https://keramatzade.com

ایجاد شادی با 13 روش شگفت انگیز که می توانید عادت کنید

بعضی از مردم بدون توجه به اینکه چه اتفاقی برای آنها رخ می دهد خوشحال هستند. آنها همیشه یک چشم انداز مثبت در زندگی دارند. به نظر می رسد که آنها بیشتر از من و شما لذت می برند و روابط آنها با مردم به طریقی که فقط تصور می کنیم رشد می کند. خوب معلوم است که هیچ شگفتی خاصی برای خوشبختی وجود ندارد. درست مثل هر چیز دیگری ایجاد شادی،که ما باید یاد بگیریم که عادت کنیم. 13 رفتار زیر برای ایجاد شادی به زندگی روزانه خود اضافه کنید 

1.  چشم انداز خود را برای ایجاد شادی تغییر دهید

 

 

دلایل زیادی برای ایجاد شادی و خوشحالی وجود دارد. چیز جالبی در مورد ایجاد شادی و احساس خوشحالی که وجود دارد ،وقتی که این اتفاق می افتد شما در کنترل نیستید. منتظر نباشید تا شادی به دنبال شما بیایید بلکه شما به دنبال انجام کارهایی باشید که به زندگیتان نشاط هدف و معنا بدهد. مثلا خوب است که به فکر نوشتن یک برنامه زندگی برای خود باشید. برنامه ای که در آن نکاتی درج شده که رعایت آن ها انگیزه ی شادی و نشاط را در شما زنده میکند.مواردی از این قبیل عشق ورزیدن بالا بردن سطح سلامتی و نشاط بچه ها تحکیم روابط دوستانه بودن فردی مجرب و قابل اعتماد تکیه گاهی مطمئن برای افراد کم تجربه و نا آزموده و بدین ترتیب داشتن زندگی پر محتوا..

2.  ایجاد شادی در نور خورشید

 

 

نور خورشید سبب ایجاد شادی و ما را خوشحال می کند اشعه ماوراء بنفش به پوست آسیب می رساند و بدن شروع به تولید ویتامین D می کند (کمبود ویتامین D با افسردگی همراه است. هنگامی که نور خورشید به چشم شما می رسد، آن را به مغز شما نشان می دهد تا ترشح ملاتونین (هورمون ای که به خواب شما کمک می کند) را کاهش دهد و ترشح سروتونین (هورمون مرتبط با شادی و بیداری) را افزایش دهد. همه اینها به چه معنی است؟ گرفتن خورشید بیشتر باعث ایجاد شادی و خوشحالی شما خواهد شد. اگر حداقل روزی 15 دقیقه در معرض تابش خورشید قرار نگیرید، بهتر است که سعی کنید بیشتر از آن برای ایجاد شادی استفاده کنید.

اگر شما برنامه ای داشته باشید که مشتاقانه در انتظار انجامش باشید، انتظار انجام آن می تواند روز شما را تا موقع انجام آن کار با نشاط و پر کند(انرژی مثبت). این برنامه نباید حتما برنامه شلوغ و حجیمی باشد بلکه می تواند در یک پیک نیک خانوادگی با غذا خوردن با یک دوست خوب خلاصه شود. حداقل هر سه هفته یک بار یک برنامه تفریحی این چنینی در تقویمتان ثبت کنید شما می توانید در انتظار شادی بودن را تجربه کنید.

3.  یک لیست زندگی برای ایجاد شادی ایجاد کنید

 

 

لیست های زندگی بسیار جذاب هستند. در واقع زندگی متغییر و الهام بخش است. تغییر ممکن است ترسناک به نظر برسد. مخصوصا زمانی که فکر می‌کنید فرآیند تغییر و تبعات آن را به خوبی می‌شناسید. اما تغییر خود نوعی ثبات است. تغییر چیزی است که همواره در سراسر زندگی وجود دارد و می‌شود روی آن حساب باز کرد.به یاد داشته باشید که زندگی جریانی از تغییرات دائمی است. برنامه‌های زندگی خود را با تغییرات هماهنگ کنید و اساسا خود مولد تغییر باشید. از تغییر نهراسید. ما در دنیایی سرشار از تغییرات زندگی می‌کنیم. به اهداف خود فکر کنید و زندگی‌تان را در راهی صرف کنید که از آن احساس سربلندی و موفقیت می‌کنید. همین حالا دست به تحولی بزنید که نیاز دارید.

4. یک سرگرمی جدید برای ایجاد شادی بیاموزید

 

 

سرگرمی راه های سرگرم کننده برای تجربه و ایجاد شادی است. سرگرمی‌های شما می‌توانند موارد زیادی درباره آن چیزی که واقعا موجب شادی شما می‌شود، نشان دهند.این که آیا شما عاشق آشپزی، بازی، رنگ، و یا هر چیز دیگری هستید، لذت یادگیری یک سرگرمی جدید یکی از لذت بخش ترین تلاش هایی است که می توانید انجام دهید. هنگام شروع یک سرگرمی جدید، تمرکز بر ایجاد شادی فقط تجربه جدید است. زمانی که پیاده‌روی می‌کنید، به ورزش مشغول هستید و یا به کارهای دیگر در اوقات فراغت خود می‌پردازید، به این فکر کنید که چه چیزی می‌تواند برای شما شادمانی را به ارمغان آورد. خوشبختی خود را در چه چیز می‌یابید. اوقات فراغت خود را با چه کاری پر می‌کنید؟ شاید آن کار، منبع انگیزه و الهام شما برای زندگی توام با نشاط و سرزندگی باشد.

5. تمرکز بر قدردانی و ایجاد شادی

 

 

یادگیری برای نشان دادن تقدیر و تشکر از آنچه که دارید، به خودی خود پاداش است. افرادی که قدردانی می کنند ، سپاسگزار هستند و شادتر هستند و چشم انداز مثبتتری در زندگی دارند. با یک آزمایش ساده شروع کنید. هر شب قبل از رفتن به رختخواب، چیزی را که در طول روز برای شما ایجاد شادیمی کند را بنویسید. 

خبر خوب این است که همیشه فرصت‌های تازه‌ای برای خوشحالی وجود دارد. تصور کنید که زندگی همانند یک ایستگاه مرکزی بزرگ است و در این ایستگاه شاد شدن در زمان خاصی به جایگاه می‌آید. احتمال این وجود دارد که فرصت برای خوشحال شدن قبلا فرا رسیده باشد. گاهی اوقات خوشحالی در مقابل چشمان شما است و شما به هر دلیلی نمی‌توانید تمرکز خود را بر روی آن متمرکز کرده و از آن قدردانی کنید.

صرف نظر از آنچه در اطراف شما اتفاق می‌افتد، شما می‌توانید خوشحال‌تر، بهره‌ورتر بوده، موفقیت را به سمت خود جذب کرده و در طول فرایند از زندگی خود لذت ببرید. هنگامی که شما تمرکز و شیوه تفکر خود را تغییر دهید، هنگامی که این تغییر اتفاق بیافتد، زندگی تغییر می‌کند.

6. مراقبه و مدیتیشن برای ایجاد شادی

 

 

من مراقبه را به عنوان معنوی نمی بینم. من آن را به عنوان درمانی می بینم. 

در این عصر مدرن ، مدیتیشن ابزار کمکی است. چگونه مدیتیشن به شما کمک کند ؟” ” شما را آرام می کند احساس می کنید بیشتر از محیط اطراف خود آگاه هستید،” تمرین مدیتیشن باید به طور منظم انجام گیرد.محققان همچنین نشان می دهند که مدیتیشن یک ابزار بسیار قدرتمند شفا دهنده ای است.آیا می دانید که دانشمندان ادعا می کنند که با مدیتیشن می توانید فعالیت مغز خود را تغییر دهید و ایجاد شادی کنید

 

7. با ترس خود ایجاد شادی کنید

 

 

شروع به مقابله با ترس های خود کنید. شما خودتان را قوی تر، با اعتماد به نفس و شادتر با هر گونه ترس بگیرید.این مشکل و اختلال در افراد باید به‌صورت دقیقی بررسی شود.برای مثال، فردی ممکن است خنده‌های ناگهانی و خوشحالی‌های گاه گاهش به دلیل مکانیزم دفاعی و ایجاد سدی در برابر غم بزرگی باشد که ممکن است روان او را متلاشی کند. این مکانیزم دفاعی که تمام می‌شود و فرد از لاک دفاعی خود خارج می‌شود، ممکن است غم بازگردد و فرد این حس را داشته باشد که جزو تقدیر اوست که پس از هر شادی‌ای غمی را تجربه کند

8. لبخند بیشتر برای ایجاد شادی و نشاط

 

 

بخندید تا دنیا به شما بخندد. اخلاق شوخ و روح شاد، جسم انسان را همیشه جوان و سالم نگه می دارد. زیرا شوخ طبعی و سبک روحی برای بدن آدمی در حکم نور خورشید برای گیاهان است و همانگونه که آفتاب جان تازه به گیاه می دهد سرخوشی و نشاط هم روح تازه در کالبد بشر می دمد. هر روز که از درب منزل خارج می شوی، چند نفر را می بینی که لبخند بزنند؟ یا جایی که آدمها از شادی قهقهه بزنند.. می دانم که مشکلات و فشارهای مالی و عاطفی برای همه ما به نوعی وجود دارد، اما این میان نباید از یاد ببریم، که شادی یک نعمت بزرگ است. شادی و لبخند حق همه ما و بخصوص کودکان است و این شاد بودن می تواند به رها شدن گره مشکلات کمک کند. هر روز با کمی لبخند و اندیشیدن به نکات مثبت می تواند شروع خوبی برای یک روز خوب باشد

9. ورزش منظم برای ایجاد شادی

مزایای زیادی برای ورزش وجود دارد. من مطمئن هستم که من مجبور نیستم شما را متقاعد کنم. تسکین استرس، مزایای بهداشتی و آزادی اندورفین از مزایای ورزش است. ورزش باعث می شود احساس خوبی داشته باشید. محققان معتقدند که ورزش با افزایش ترشح آندروفین باعث شادی افراد شده و می تواند افسردگی را درمان کند. ورزش متعادل می‌تواند با تغییرات شیمیایی که در بدن ایجاد می‌کند، احتمال افسردگی را کاهش دهد و باعث شادمانی بیشتر شود. انجام مداوم ورزش باعث افزایش سلامت می‌شود. بعضی تحقیقات نشان داده‌اند که ارتباطی بین آمادگی جسمانی و زندگی شادتر وجود دارد.

10.  نفی سنجی خود را در آغوش بگیرید

افکار منفی در طبیعت فراگیر هستند و اغلب باعث ایجاد زندگی منفی می‌شوند. فکرهایی که ما می‌کنیم دو برابر رشد می‌کنند و افکار ما بر سلامت ما تأثیر می‌گذارند. پس باید برای رهایی از افکار مزاحم چاره اندیشید. ما قطعاً نمی‌توانیم یک زندگی مثبت را با چهارچوبی از افکار منفی در ذهن خود داشته باشیم. در برخی موارد، برای چنین افرادی که دارای افکار منفی هستند، ممکن است آرزوی خوبی برای ما نداشته باشند.

11. چالش برای ایجاد شادی

 

 

با به چالش کشیدن خود در راه هایی که قابل دستیابی است اما نیاز به کار دارند، شما همچنان به سختی کار می کنید و خود را بهبود می بخشید. اهداف چالش برانگیز را تنظیم کنید و سپس برنامه های واقع گرایانه ای را برای رسیدن به آنها ایجاد کنید. هر دستاوردی گامی دیگر بر روی پله ها به سویایجاد شادی می باشد.

12. وقت برای ایجاد شادی و خوشحالی

 

 

خوشحال بودن و زندگی شاد داشتن هدف همه‌ی انسان‌هاست، هرچند گاهی آن‌قدر درگیر مشکلات و سختی‌های زندگی روزمره می‌شویم که فراموش می‌کنیم کمی هم شاد باشیم! شاد بودن کار سختی نیست ولی آن‌قدرها هم آسان نیست. اگر به این باور برسیم که داشتن روحیه‌ی خوب و نگاه مثبت به زندگی به ما کمک می‌کند با توان و قدرت بیشتری با مشکلات مقابله کنیم، آن‌وقت تمام تلاش خود را برای رسیدن و ایجاد شادی به‌ کار می‌گیریم.

 

13. تاثیر وضعیت و تنفس عمیق بر ایجاد شادی

 

 

 شانه های خود را باز کنید و نفس عمیق بکشید. چند بار دیگر آن را انجام دهید.وضعیت و تنفس تأثیر عمیقی بر چشم انداز شما در زندگی دارد. در عرض چند لحظه، تنفس های ضعیف می توانند زندگی شما را از بین ببرند. تمرکز خود را بر روی شانه های خود قرار دهید و در هر زمانی که ممکن است نفس های عمیق بکشید و در طول روز شادتر باشید.

شما چه گام هایی برای ایجاد شادی عادت دارید؟ 

منبع: ایجاد شادی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/3/16:: 9:45 صبح     |     () نظر