سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش خود را نادانى میانگارید ، و یقین خویش را گمان مپندارید ، و چون دانستید دست به کار آرید ، و چون یقین کردید پاى پیش گذارید . [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

انتخاب یک شغل مناسب چه باید کرد؟

آموزش مهارت های لازم برای پیدا کردن شغل مناسب خود

 

چقدر به پیدا کردن شغل و حرفه مناسب فکر کرده اید؟ شاید شما هم کسانی را می‌شناسید که از کاری که انجام می‌دهند راضی نیستند. رشته تحصیلی ما تنها یک مسیر را برای انتخاب شغل مشخص می‌کند؛ ولی توانایی‌های ما محدود به رشته‌ و مدرک ما نیست. اما برای انتخاب یک شغل مناسب چه باید کرد؟


شغل یا کار چیست؟


یک شغل یا کار نقش فرد در جامعه است به طور خاص، کار یا شفل یک فعالیت است که اغلب منظم و در قبال پرداخت حقوق انجام می شود بسیاری از افراد مشاغل متعددی دارند (به عنوان مثال پدر و مادر، خانه دار و کارمند).
یک فرد می تواند کار را با تبدیل شدن به یک کارمند شروع کند، یا داوطلبانه کاری آغاز کند و یا کسب و کار را راه اندازی کرده یا حتی با تبدیل شدن به یک پدر کاری را شروع کند.
مدت زمان شغل می تواند از موقتی (به عنوان مثال، شغل یا کار ساعتی) تا کار مادام العمر متغیر باشد

آیا هر روز نیازمندیهای روزنامه را جستجو کرده و با آگهی دهندگان تماس میگیرید ؟ 
آیا سایتهای کاریابی را برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود جستجو میکنید ؟ 
و یا شاید جزو آن دسته از افرادی هستید که به دوستان و آشنایان خود برای پیدا کردن موقعیت مناسب رجوع میکنید ؟ 
حال این سوال مطرح میشود که هر کدام از این روشها با چه احتمالی میتواند به شما در یافتن کار ایده آل به صورتیکه رضایتتان از جنبه های مختلف جلب شود کمک کند .


همه ما در اطراف خود افرادی را میشناسیم که به خاطر تجربه و تخصصشان در موقعیت مناسبی از لحاظ مالی، محیطی و موقعیت شغلی هستند و همواره پروژه ها و کارهای زیادی به آنها معرفی میشود . اما به راستی رمز موفقیت آنها در چه بوده و چگونه ما میتوانیم به شرایط مشابه آنها برسیم ؟ 


پیش از هر چیز لازم است یک اصل حقیقی را به خاطر بسپارید که دانش و تخصص شما محصول شما است. و برای فروش این محصول باید برنامه ریزی دقیق داشته باشید. 
همانطور که شما در هنگام خرید یک کالا سراغ بهترین نوع آن میروید -هرچند قیمت بالایی داشته باشد- کسی که میخواهد با شما کار کند هم باید بتواند با توجه به نام یا تخصص و دانش شما تصویری را در ذهنش شکل دهد.

پیداکردن شغل مناسب

 


آیا میخواهید کاری متفاوت انجام دهید، اما نمی دانید آن چیست؟

برای بسیاری از افراد حرفه ای ممکن است کار کردن نا امید کننده باشد،زیرا آن ها نمی توانند کاری که از لحاظ مهارت، سطح افراد و نتایجی که به دست می آید، مناسب آن ها باشد را پیدا کنند.اگر قصد دارید انرژی خود را برای یافتن یک شغل جدید بگذارید،باید چیزی را پیدا کنید که انگیزه در شما ایجاد می کند و تاثیر گذار باشد.
این کار در مورد یافتن یک شغل به تنهایی نیست، بلکه در مورد یافتن کار و شغل مناسب است ،یا حداقل نقش مهم و ارزشمندی که در نهایت شما را در جایی که می خواهید باشید قرار دهد.



وقتی تصمیم می گیرید که انتحاب کنید که کدام نوع شغل و کار  مناسب شما است، چه مواردی را باید در نظر بگیرید؟


چه مواردی را باید برای یافتن شغل مناسب در نظر بگیرید؟
• اگر شما آخرین شغل خود را دوست نداشته اید، آیا این عدم علاقه مربوط به نقش شما، تیم کاری شما، سازمان یا بخش شما بوده است؟
بیشتر از مطالعه چه چیزی لذت می برید؟ دوره های آکادمیک، رویدادهای آموزشی و یا یادگیری برای سرگرمی؟
چه کارهایی که توسط دوستانتان انجام می شود شما را جذب می کند؟
کدام مشاغل تبلیغاتی شما را جذب کرده اند؟
از تمام شغل هایی که تا به حال انجام داده اید، کدام یک لذت بخش ترین بوده است و چرا؟
شما از صحبت کردن در مورد چه موضوعاتی با دوستانتان لذت می برید؟
در مورد وقتب که یک روز عالی در محل کار دارید فکر کنید.
نوع روزی که همه چیز خوب پیش رفت و یک روز بسیار عالی داشتید.آن کارهایی را که انجام داده اید، آنچه را که از آن لذت می برید و آنچه که در آن روز به دست آورده اید، فکر کنید و آن را بنویسید.
اگر تمام مشاغل به یک اندازه به شما پرداخت کنند، کدام کار را می کنید؟
اگر بتوانید برای یک روز کار شخص دیگری را امتحان کنید، کدام کار را انجام می دهید؟



هفت گام برای یافتن شغل مناسب شما

این هفت گام برای یافتن شغل مناسب گام هایی عملی هستند که راهنمای شما برای یافتن کارهایی هستند که برای شما مناسب هستند:

 

7 گام پیدا کردن شغل مناسب خود

 

1.    مهارت های خود را تجزیه و تحلیل کنید

به مهارت های خود توجه کنید، به ویژه آن مهارت هایی که در خارج از محل کار بدست آمده اند.
شما چه کاری را خوب انجام می دهید؟
از کدام یک از مهارت های خود انتظار دارید که در محل کار استفاده کنید؟
اطمینان حاصل کنید که بسیاری از شواهد به روز در مورد مهارت های توسعه، یادگیری و فعالیت های داوطلبانه ای دارید.


2.    هر 10 معیار ایده آل شغلی خودتان را به کار بگیرید


یک لیست از کارهای ایده آل خود تشکیل دهید.در مورد عناصر کلیدی مانند نوع افرادی که شما از کار کردن با آنها لذت می برید فکر کنید،و همچنین نتایجی که می خواهید به دست آورید و سبک کار سازمان ها را در نظر بگیرید.سپس جمع بندی بدست آمده را در نظر بگیرید .
چه محصولات یا خدماتی برای شما مهم است؟
به دنبال شغل هایی باشید که حداقل شش مورد از 10 معیار را برآورده سازند.


 

3.    بر روی عناصر شغلی تمرکز کنید

به طور منظم به عناوین شغلی مراجعه نکنید،اما برای موارد خاصی از قبیل «من به دنبال یک شغل که شامل این مهارت ها، این دانش و این سبک کار است» بخواهید.به افراد اجازه دهید تا پیشنهادات خلاقانه خود را به جای پاسخ دادن به اهداف اعلام شده شان ارائه دهند. 

 

پیدا کردن شغل های مناسب

4.    از تجربه های خود استفاده کنید

گام چهارم از گام های هفتگانه برای یافتن شغل مناسب این است که از تجربه های خود استفاده کنید.تعداد کمی از افراد هستند که کار ایده آل خود را از طریق آزمون های کاری پیدا می کنندمعمولا نیاز به یک روش جدید برای ترکیب ایده ها و تجربیات گذشته است.
به آنچه که در گذشته اتفاق افتاده است – چه در کار، تحصیل یا اوقات فراغت و تفریح – نگاه کنید ، آن را با دنیای کاری و با آنچه که مردم واقعاً انجام می دهند تطبیق دهید.


5.    قبل از اینکه تصمیمی بگیرید تحقیق دقیقی انجام دهید

قبل از جستجو به دنبال شغل و کار تحقیق کنید.به اطلاعات دست دوم در مورد بخش ها تکیه نکنید؛ برای خودتان یک جفت ایده های شغلی را پیدا کرده و از اطرافیان بخواهید و بپرسید تا زمانی که فرصتی برای گفتگو با افرادی که در آن نقش کاری را انجام می دهند را پیدا کنید.به این ترتیب شما واقعا درک خواهید کرد که آن کار چگونه است و همچنین زیبانی را یاد می گیرید که آن کار به شما پیشنهاد داده شود.
افرادی را پیدا کنید که عمیقاً کاری را که انجام می دهند را دوست دارندو کسانی که می توانند به شما بگویند که یک شغل از درون آن چگونه احساس می شود و چگونه است.این کار همچنان دید شما را در بازار کار پنهان بازتر می کند.


6.    از تفکر بله یا خیر اجتناب کنید 

آخرین باری که شما در مورد یک شغل جالب اطلاعاتی را شنیدید، چه مدت برای “نه” گفتن به این ایده زمان گذاشتید؟
گزینه ها را کامل و به دقت بررسی کنید و اجازه ندهید که شما را به عقب بکشند.از یک دوست خوب بخواهید که زمانی که وسوسه شدید که اهدافخود را از بین ببرید، به شما تلنگری بزن و شما را به چالش بکشاند.


7.    پیام را به درستی دریافت کنید

هنگامی که به تصمیم گیری در مورد کار خود ایده آل نزدیک می شوید،یاد بگیرید که چگونه آنچه را که هستید و کارهایی که انجام می دهید را به طور خلاصه و متمرکز ارائه  و بیان کنید.
آماده باشید مهارت های خود را به سرعت خلاصه کنید .و بگویید چگونه می توانید به یک سازمان کمک کنید.از قبل آماده باشید که بدایند مهمترین چیزها در لیست خرید کارفرمایان چیست و داستانهای جذابی را که با لیست آنها مطابقت داشته باشد را آماده کنید.

 

دانلود PDF‌مقاله:آموزش مهارت های لازم برای پیدا کردن شغل مناسب خود

مطالب مرتبط

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

کتاب صوتی نگران نباشید،پول درآورید

کتاب صوتی نگران نباشید،پول درآورید

در این کتاب کاملا استثنایی، ریچارد کارلسون 100 کلید ثروتمند شدن را به شما می‌آموزد. این کتاب با تمرکز کاملا ویژه بر روی کـسب درآمد بیشتر و ثروتمند شدن، راه‌های عملی را ارائه می‌دهد که هر فردی با بکارگیری آن‌ها به راحتی می‌تواند میزان ثروت و سرمایه خویش را چندین برابر افزایش دهد و آنچه را که سالیان سال به دنبالش بوده است، بدست آورد.» به خاطر داشته باشید مسافرت یک هزار کیلومتری با قدم اول آغاز می‌شود، ببخشید و ببخشید و ببخشید، جادوی عدم وابستگی را بیاموزید، اشتیا


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/28:: 9:56 عصر     |     () نظر