سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بیازماى تا دشمن آن گردى ، [ و بعضى این جمله را از رسول خدا ( ص ) روایت کرده‏اند : و آنچه تأیید مى‏کند از سخنان امیر مؤمنان ( ع ) است روایت ثعلب از ابن اعرابى است که مأمون گفت : اگر على ( ع ) نگفته بود « اخبر تقله » مى‏گفتم « أقله تخبر » . ] [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

7 ایده درآمدزایی کارآفرینی اینترنتی

 

یکی از دغدغه های اغلب افراد برای ورود به دنیای کارآفرینی نداشتن ایده است یا اینکه احساس میکنند ایده هایی که در سر دارند، ایده های موفقی نیستند.راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، نیازمند یک برنامه عجیب و غریب مهندسی شده و بر مبنای آنالیز دقیق فرصتها و ضعف ها نیست. به بودجه کلان نیازی ندارد و حتمابرای مدیریت آن، نیازمند کسب مدرک فوق لیسانس در رشته های کامپیوتر و فناوری اطالاعات و تجارت الکترونیک نیستید.

حتی به ایده خیلی بزرگ هم نیاز نیست.کارهای خیلی بزرگ، با ایده های کوچک آغاز شده و با پشتکار و استعداد صاحبان این رافراموش نکردیم که گوگل از گاراژ منزل دو بنیانگذارش آغاز به کار کرد و مایکروسافت واپل هم در ابتدای کار، برنامه نویس معمولی سخت افزارهای مختلف بودند و آمازون هم یک سایت محلی بود که بعدًا جهانی شدند. 


از کوچک شروع کنید، اما بزرگ ببینید.

اجازه بدهید به اندازه تجربه ای که کسب میکنید از بازار پر رقابت، سود دهی داشته باشید و فرآیند رشد منطقی و متعادل و نه اینکه با موج سینوسی وحشتناک! آن راتجربه کنید.
این ایده ها، بخشی از دریای بزرگ ایده ها، برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در دنیای دیجیتالی و پر رونق وب است و البته هیچ تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد .

همه چیز به شما و استعداد و پشتکارتان بستگی دارد. نکاتی که در ادامه معرفی شده است،در واقع راه حل هایی کوچک برای طراحی یک پرتال خالق میباشد ان هم با ایده هایی کوچک. ایده هایی که میتواند همه سلیقه ها و علاقه مندان  به راه اندازی کسب و کار اینترنتی را تا حدودی پوشش دهد و بستر یک نوآوری در سرزمین دیجیتال را پایه گذاری کند.

 

مقاله مرتبط: 3گام برای راه اندازی کسب وکار اینترنتی

1.    راه اندازی یک وبلاگ شخصی در اینترنت

 

راه اندازی یک وبلاگ

 

راه اندازی یک وبلاگ شخصی در اینترنت میتواند قابلیت های فردی و تکنیکی شمارا معرفی کند مثلا اگر طراح کاتالوگ هستید، نوشتن را در هر زمینه ای به کاربران اینترنت معرفی کند. باگذاشتن مطالب جالب و انتشار کارهای قبلی شما در وبلاگ و معرفی وبلاگ به دوستان ودرخواست از آن ها برای قرار دادن لینک وبلاگ در سایت و وبلاگ خود، در جذب مخاطب برای شما خود کمک می کنید.. 

هیچ کس یک فرد کاریکاتوریست، خطاط، مترجم،نویسنده، شاعر و متخصص و تکنیسن جوشکاری و طراحی و هنرهای رزمی و موسیقی را از روی چهره و شناسنامه نمیشناسداما یک وبلاگ با تولید محتوای روزانه میتواند قابلیت های فردی و مهارت های شما را به طیف گسترده ای از مخاطبان معرفی کند که این معرفی، یک امتیاز رقابتی در دنیای دیجیتال برای شما محسوب میشود.

فراموش نکنید که از دنیایی با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال و باسواد صحبت میکنیم.این فرصت را غنیمت شمریدش ارزش! حتی با یک وبلاگ هم میتوان کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرد و خالق بود و درآمد کسب کرد. نیاز به راه اندازی پرتالی با میلیون ها هزینه و منابع انسانی متخصص نیست.ابزارهای رایگان طراحی و راه اندازی وبلاگ را بررسی کنید و تلاش کنید تا به جرگه جامعه وبلاگ نویسان جهان بپیوندید.

 

2.    وبسایت شرکتی: 

 

وب سایت شرکتی

 

اگر شرکت دارید و این شرکت در ابتدای راه است، ایرادی ندارد. برای این شرکت کوچک و قابلیت های آن، وب سایتی راه اندازی کنید. بر اساس هزار نکته ای که آموختید، حتی الامکان برای معرفی مطلوب این پرتال به جامعه مخاطبان هدف و غیر هدف، از یک زبان زنده بین المللی نیز برای بارگذاری صفحات آن استفاده ً کنید. بعضا از جاهایی که هیچ گاه در ذهنتان خطور هم نمی کرد پیشنهاداتی دریافت می کنید! این جادوی وب است.

جادوی وب آن است که صفحات پرتال شما که به خوبی توسط راهکارهای بهینه سازی پرتال در موتورهای جست وجو نمایه شده اند، در نتایج موتورهای جست وجو ظاهر میشود و لینک خور پرتال شما افزایش مییابد.

لینک خوری بیشتر، یعنی مخاطب بیش تر و مخاطب بیش تر یعنی درآمد بهتر. اکنون شما هستید که بر اساس رازی که در طراحی وب خود استفاده کردید، مخاطب را حفظ کنید. حفظ کردنی همانند روش بکر آمازون.

 

مقاله مرتبط:با این ویژگی ها به یک کارآفرین برتر تبدیل شوید


3.     وبسایت نظردهی:

 

وب سایت نظردهی

 

وب سایتی راه اندازی کنید تا دیگران بتوانند نظرات خودشان رادرباره موضوعات مختلف و در چارچوب موضوع پرتال شما، به اشتراک بگذارند مانند انجمن های اینترنتی یا شبکه های اجتماعی و مسائلی از این دست. کرالر های فضول موتورهای جست و جو، کاربران زیادی را به سمت وب سایت جدید شما هدایت میکنند و تولید محتوای پرتال شما سبب میشود تا در نتایج موتورهای جست و جوظاهر شوید.

این یعنی افزایش تعداد مخاطب و در نهایت افزایش کاربری سایت شما که منجر به تبلیغات و سود آوری هر چند اندک برای شما میشود. این یعنی، شما بستر خیلی از فعالیت های پر مخاطب در وب را بر اساس سلیقه و قانون و فرصت هایی که دارید، راه اندازی کنید.

بستر سازان، فرصت آفرین هستند و فرصت آفرینان، کارآفرینان موفقی در سرزمین دیجیتال میباشند.



4.    ایجاد وبلاگی برای ارزیابی سایت های مشهور

وبلاگ یا بخشی از سایت خود را به ارزیابی یا مرور برخی از کالا ها و خدمات عرضه شده در سایتهای مشهور اینترنت اختصاص دهید. مثالً کتابهای آمازون یا کتابهای ناشران ایرانی و خارجی را نقد کنید.

خیلی از سایتها برای این خدمات، به شما پول میدهند. چرا که شما به طور غیر مستقیم برای آنها تبلیغ میکنید و مخاطبان و موتورهای جست وجو را نسبت به کلید واژه ها و محتوایی که تولید میشود، حساس می کنید .این حساسیت زایی، فرصت خوبی برای توسعه کسب و کار هر چند کوچک شما خواهدبود.

فراموش نکنید که هیچ پرتال موفقی، از روز نخست صد هزار بازدید در روز نداشته است! این روشی است که میتوانید مخاطب کسب کنید و آرام آرام، یک تحلیل گر مهم با مخاطب باجذب آگهی تبلیغاتی را برای خود کسب کنید. شاید همین، مقدمه راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی مجزا برای شما و دیگران شود.


5.    ایجاد دایرکتوری 

ایجاد دایرکتوری

 

گزارش روزانه فعالیت ها یا تجربه های خود را در زمینه های مختلف در یک دایرکتوری وبی طبقه بندی کنید. شاید این اطلاعات و مدارک مناسب خیلی از کاربران اینترنت باشد که به دنبال آن هستند.هر نیازی، ممعمولا نیازهای دیگر را طلب میکند و با این کار، می توانید مشاور اینترنتی کاربران مراجعه کننده به سایت خود باشید و درآمد زایی کنید. درآمد زایی اینترنتی، سرقفلی و سرمایه های میلیون دلاری  نیاز ندارد. کمی تأمل و تفکر بایدت!!!

مثالً هایی برای دانلود کتاب ها، نشریات، مقالات، تصاویر و خلاصه هر موضوع لینک مهمی که فکر میکنید، خیلی ها به دنبال آن هستند را، بر اساس قانون و حریم خصوصی و کپی رایت، در پرتال خود ارائه کنید تا محفلی باشید برای معرفی پتانسیل های موجود به برخی از کاربران و راهی برای درآمدزایی.

صدها هزار دایرکتوری  در اینترنت، همین رفتار درآمد زایی اینترنتی را در دستور کار دارند. طبقه بندی اطلاعات مختلف در موضوعات گوناگون، کسب و کار اینترنتی موفقی امروزه در وب میباشد. یادتان نرود که یاهو هم، اول، یک دایرکتوری وبی بود بعد تبدیل به 10 غول بزرگ اینترنت شد.

 

مقاله مرتبط:کسب وکار اینترنتی


6.    ایجاد سایت گردشگری

اگر شما یک سایت یا وبلاگ درباره گردشگری راه بیاندازید و فقط به معرفی کتاب در این عرصه مشغول شوید، احتمالا بعد از مدتی، دهها شرکت و موسسه و گردشگری که از داخل و خارج از کشور، با شما برای خدمات مختلف تماس بگیرند بسیار زیاد است. البته به شرطی که در پرتال خود، به طور تخصصی به این موضوع متمرکز شوید و تولید محتوای نوآورانه و اختصاصی داشته باشید. پرتال های فعال در عرصه گردشگری ایران و حتی جهان را نگاه کنید.

ایده های زیادی میتوانید بگیرید که بر اساس آ ن می توانید پرتالی نوآورانه خلق کنید و نقاط ضعف هایی که مشاهده کرده اید را در این وبگاه جبران کنید و محصولی جدید به بازار بدهید. محصول شما دیجیتالی است اما می تواند بازار هدف خودش را داشته باشد. با سبک و سیاقی که شما دوست دارید.

مثلا کمتر پرتال گردشگری هست که تصاویر و فیلم های ویدئویی کاربران عادی را درباره مناطق مختلف گردشگری و تاریخی در پرتال خود منتشر کند و کاربران را برای به اشترا ک گذاری این اطلاعات ترغیب و تشویق کند.

شما میتوانید ازاین فرصت استفاده کنید و در کنارش، تورهای لحظه آخر را به مخاطبان معرفی کنید. از رستوران ها و فروشگاه های شهرهای مقصد گردشگری نیز بخواهید در ازای تبلیغ در پرتال شما، مشتری به آن ها معرفی می کنید که با تخفیف کالا و خدمات آن را خریداری کند. 

این یعنی یک تعامل دو طرفه اثربخش در بستر دیجیتال و راهی برای توسعه کارآفرینی دیجیتالی. خیلی سخت نیست! 


7.    پرتال معرفی کننده قابلیت های حرفه ای خود و دوستانتان

 

 

اگر فکر میکنید شما و چند تن از دوستانتان معلمان خوبی برای تدریس دروس دبیرستانی یا حتی دانشگاهی امکان انجام امور تحلیل آماری با نرم افزارهای مختلف و ترجمه برخی ً هستید و بعضا زبان ها به فارسی را دارید، یک پرتال خدمات دهی تخصصی دانشگاهی میتواند در جذب مخاطبان زیادی مؤثر باشد. صدها پرتال پر مخاطب فارسی که در یک دهه اخیر در این عرصه راه اندازی شده است، خود نشان دهنده اهمیت موضوع می باشد.

یعنی همیشه نباید شما همه فن حریف باشید. بازاری از فرصت های مختلف را در اینترنت ایجاد کنید. حتی اگر 10 صفحه وب باشد! تلاش کنید پرتال خود را بر اساس کلید واژه های خاص، به رتبه های بالا در موتورهای جست وجو برسانید .همین تبلیغ و راهکار کافی خواهد بود تا مشتریان زیادی را برای خود جمع و جور کنید. درآمد زایی با انجمن های اینترنتی تخصصی و موضوعات عمومی، امروزه خیلی رواج یافته است . org.applyabroadالگوی خوبی است!


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 96/7/16:: 2:10 عصر     |     () نظر