سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با دشمنت مدارا کن و برای دوستت خالص شو، تا[حق] برادری را حفظ کرده، مروّت را به دست آورده باشی . [امام علی علیه السلام]
https://keramatzade.com

دریافت می کنید

نحوه ایجاد یک پایگاه داده مشتری برای افزایش فروش شما

 

پایگاه داده مشتریان

 

 

برای انجام سرمایه گذاری موفقیت آمیز در دراز مدت، ضروری است که در رابطه با مشتریان خود کار کنید . و یکی از بهترین راه های انجام این کار، استفاده از اطلاعاتی است که از آنها دریافت می کنید! به همین دلیل است که امروز ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه یک پایگاه داده از مشتریان خود برای حفظ و افزایش فروش خود بسازید.

 شما یاد خواهید گرفت که چه پایگاه داده ای ، چه نوع اطلاعاتی را که می توانید جمع آوری کنید و مزایایی که می تواند به کسب و کار شما منجر شود . ما همچنین به شما نحوه ایجاد یک پایگاه داده و بهترین شیوه ها را برای به دست آوردن بیشترین استفاده از آن نشان خواهیم داد. یادداشت بردار!


پایگاه داده مشتری چیست و اهمیت آن برای کسب و کار شما چیست؟

همانطور که توسط متخصصین بازاری توضیح داده شده است ، یک پایگاه داده مشتری مجموعه ای از اطلاعات برای هر مشتری است که مربوط به کسب و کار شما است.  اما منظور ما از «مرتبط» چه چیزی است؟  «معنی» چیست؟این رابطه به ماهیت کسب و کار شما و نیازهای خاص شما وابسته است.

 

مدیریت بازاریابی

 

 

بنابراین، یک پایگاه داده مشتری می تواند شامل اطلاعات تماس (پست الکترونیکی، تلفن و غیره) به مشخصات و جزئیات مربوط به معاملات انجام شده باشد. نوع اطلاعاتی که شما از مشتریان خود درخواست می کنید همیشه بستگی به ابزار مورد استفاده برای کسب و کار شما و استراتژی های بازاریابی شما دارد.

به عنوان مثال، صاحب کسب و کار املاک می داند که مردم معمولا یک خانه را تنها یک بار در زندگی خود خریداری می کنند، به همین دلیل نیازی نیست که اطلاعات مربوط به تنظیمات خریدار خود را ذخیره کنید ، بر خلاف یک آرایشگر که مشتریانش معمولا یک یا چند بازدید کننده در هر ماه انجام می دهند.

بنابراین ایجاد یک پایگاه داده بهترین راه برای حفظ اطلاعات مشتریان شما است و به روز می شود . همچنین به شما اجازه می دهد با مشتریان و چشم انداز خود تماس بگیرید، وفاداری ایجاد کنید، خدمات بهتر و فروش خود را ارتقا دهید.


برای خلاصه، یک پایگاه داده ارزشمند از دیدگاه بازاریابی چیست؟

ایده ها

داشتن اطلاعات از مشتریان خود، از اطلاعات تماس به تنظیمات خاص خود شما اجازه می دهد:

  • فروش خود را از طریق تکنیک هایی مانند بازاریابی ایمیل ، بازاریابی تلفنی یا بازاریابی تلفنی افزایش دهید.
  • با استفاده از استراتژی های بازاریابی مجدد مشتریان قدیمی یا غیر تصمیم گیری را بازیابی کنید .
  • ارائه تبلیغات شخصی با توجه به مشخصات خود در پایگاه داده خود (به ترتیب در حالت پرداخت، خرید اولیه و غیره) برای هر مشتری طراحی شده است.
  • مشتریان و چشم انداز خود را در مورد اخبار، پیشنهادات ویژه و غیره مطلع کنید.
  • ارائه مراقبت های کافی ، که به دلیل ثبت مشخصات خاص هر مشتری در پایگاه داده شما امکان پذیر است.

چه نوع اطلاعاتی را می توانید در پایگاه داده مشتری خود جمع آوری کنید؟

اگر ما در مورد چگونگی ایجاد یک پایگاه داده مشتری فکر کنیم ، سه منبع اصلی اطلاعات وجود دارد که عمدتا نوع داده هایی را که می توانید جمع آوری کنید تعیین می کند . آنها عبارتند از:

  • کار تو
  • وبسایت شما
  • شبکه های اجتماعی شما

?

کار تو

این به شما اجازه می دهد اطلاعات دقیق تر و دقیق مربوط به مشتریان واقعی را بدست آورید: می توانید نام خریداران خود، آدرس، تلفن یا ایمیل خود، کارت اعتباری خود، محصولی که خریداری کرده اید، چه تاریخی انجام داده اید، و غیره ثبت کنید .

وبسایت شما

وب سایت شما علاوه بر "پوشش مجازی" کسب و کار شما و یا نامه کتبی شما، یک منبع بسیار کامل و ارزشمند از اطلاعات خاص در مورد مخاطب شما است.

 

استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست

 

 

با استفاده از یک ابزار رایگان مانند Google Analytics می توانید بدانید که چه کسی از سایت شما بازدید می کند، چه بخش ها یا محصولات مورد بررسی قرار گرفته اند، از کجا آمده اند، چه مدت در وب سایت شما بوده اند و غیره.

شبکه های اجتماعی شما

علاوه بر داشتن فضای مجازی برای جذب مخاطبان و موقعیت و ارتقاء نام تجاری شما ، شبکه های اجتماعی منبع عالی برای اطلاعات شما برای پایگاه داده شما هستند.

علاوه بر تجزیه و تحلیل پروفایل پیروان خود، پس از ارسال پست در فیس بوک ، توییتر و غیره. شما می توانید تاثیر هر نوع انتشار را برای افرادی که علاقه مند به پیشنهادات شما هستند ، بررسی کنید، تعداد دفعات به اشتراک گذاشته شده، دریافت دوست داشتن و گرفتن نظرات.

به این ترتیب می توانید بهترین مخاطبان خود را ثبت کنید و استراتژی بازاریابی محتوا را بهبود ببخشید . شما همچنین می توانید کاربران را تجزیه و تحلیل کنید که بر اساس معیارهایی مانند سن، جنسیت و موقعیت مکانی به عنوان یک مکمل مطالعات بازار خود وارد یک نمایه جمعیت شناسی خاص شوید .


چگونه می توانم از پایگاه داده مشتری خود استفاده کنم؟ معرفی 3 مورد مهم و سودمند برای استفاده

همانطور که شما ممکن است متوجه شوید، اطلاعاتی که می توانید از مشتریان و چشم انداز خود دریافت کنید و همچنین راه هایی برای دریافت آن بسیار متفاوت است. حالا ببینیم معنای مشخصی از جمع آوری داده ها چیست و چه پایگاه داده مشتری می تواند باشد.

 

 

آموزش بازاریابی دیجیتال

 

طبق گفته متخصصان ، موارد استفاده شما برای اطلاعات جمع آوری شده متنوع هستند و حتی به خلاقیت شما بستگی دارد. با این حال، تقریبا می توانیم 6 مورد که مهمترین و سودآورترین هستند برای استفاده را تشخیص دهیم :

1- تجزیه و تحلیل خرید

ابتدا باید تحلیل خرید، یعنی مطالعه آنچه که اقلام خریداری شده توسط هر مشتری و نحوه به دست آوردن آنها به دست می آید، ذکر کنیم. این به خصوص برای بهبود وب سایت یا تجارت الکترونیک شما ، با بهینه سازی رابط کاربر، امکان توصیه محصولات مرتبط و غیره مفید است.

این استفاده بر اساس این فرض است که پیش بینی رفتار یک کاربر یا مشتری بر مبنای اقدامات گذشته آن امکان پذیر است.چنین اطلاعاتی در مورد خرید می تواند برای همه نوع کسب و کار و صنایع مفید باشد.

برای مثال، می توانید از کارت های اعتباری برای جلوگیری از تقلب استفاده کنید (این برای سایت های فروش آنلاین ضروری است). امکان دیگر این است که تجزیه و تحلیل الگوهای استفاده از تلفن را تحلیل کنید. اگر شما یک شرکت تلفن همراه دارید، می توانید مشتریانی را که همه ویژگی های جدیدی را که ارائه می دهید، خریداری کنید و پیشنهادات ویژه خود را ارائه دهید.

2- پیش بینی فروش

یک راهبرد استراتژیک برای استفاده از پایگاه داده مشتری شما برای افزایش فروش شما می باشد. باید با پیش بینی زمانی که آنها را خریداری، با توجه به زمانی که آنها آن را زودتر انجام داد.

ارتباط با مشتری

بنابراین، با توجه به نوع محصولاتی که شما میفروشید و از طریق این استراتژی، می توانید سیستم های ماندگاری برنامه ریزی شده یا مجموعه های تولیدی یا محصولات تکمیلی را برای فروش ایجاد کنید. در کنار این، توصیه می شود که تعداد مشتریانی را که بازار خود را تشکیل می دهند را تجزیه و تحلیل کنید و سعی کنید پیش بینی رفتار آنها را داشته باشید.

مثلا. اگر شما یک کافه تریا دارید، می توانید بپرسید که چندین کار تجاری مشابه در یک کیلومتر در اطراف وجود دارد، چه تعداد رقبا ، روزانه میانگین فروش خود را ثبت کنید و اطلاعات را با مطالعه بازار مقایسه کنید تا دیدگاه خودتان را ببینید .

3- بازاریابی پایگاه داده

یکی دیگر از راه های بسیار مفید و تقریبا واجب در رابطه با استفاده که می توانید به پایگاه داده های مشتریان خود بدهید ، با استراتژی های بازاریابی ارتباط دارد . مقدار زیادی از آن، تجزیه و تحلیل عادت های خرید، داده های جمعیت شناختی و نگرش های روان شناختی مشتریان خود برای ساخت پروفایل های خریدار است.

این پروفیل ها به شما امکان می دهد تا حداکثر استراتژی های تجاری خود را بهینه سازی کنید و همچنین تکنیک های فروش جدیدی را ایجاد کنید که به هر نوع خریدار ساخته شده و حتی محصولاتی را طراحی کنید که به طور خاص در هر رده ایجاد شده طراحی شده باشد.

در کنار این، پس از ایجاد دسته های خود، می توانید خود را به ایمیل بازاریابی اختصاص دهید و ایمیل های تبلیغاتی شخصی تر را به گروه های مختلف مشتری ارسال کنید که از تجزیه و تحلیل قبلی مشخص شده است. 


چگونه یک پایگاه اطلاعاتی مشتری ایجاد کنیم؟

اکنون شما اهمیت داشتن اطلاعات نسبی در مورد مشتریان خود و نیازهای مختلف و عادتهای خرید خود را می دانید، ما به شما لیستی از روش های ایجاد پایگاه داده ای از مشتریان را می دهیم تا به شما در جمع آوری اطلاعات در مورد مشتریان و چشم انداز های شما (به عنوان مثال. دنبال کنندگان شما در شبکه های اجتماعی).

  • انجام پرسشنامه و نظرسنجی از طریق پست الکترونیکی و از طریق شبکه های اجتماعی خود  (به عنوان مثال توییتر  یک تابع برای انجام بررسی ها).
  • درخواست های ایمیل خریداران خود، آدرس آنها و تلفن خود را به عنوان بخشی از روند خرید.
  • مسابقات (در کسب و کار خود را یا از طریق شبکه های اجتماعی خود ) با جوایز مانند تخفیف و یا کیت رایگان از محصولات خود را، که مورد نیاز برای شرکت در ثبت نام از داده های خاص (به عنوان مثال نام، سن، جنس، شهرستان، ایمیل، شماره تلفن، آخرین محصول خریداری شده، و غیره).

 

 

آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ

 

  • برای ورود به آدرسهای ایمیل در وبلاگ یا وب سایت خود، زمینه را وارد کنید ، به طوری که افرادی که مایل به عضویت در خبرنامه شما هستند و پیشنهادات خود را دریافت می کنند، می توانند به آسانی پس از بازدید از وب سایت شما این کار را انجام دهند.
  • اگر شما در حال خرید محصولات خرید گاه به گاه (به عنوان مثال جوهر برای پرینتر) وارد آیتم، تاریخ و زمان خرید هر مشتری، و ثبت آن را در مشخصات خود را در پایگاه داده مشتری  (به این ترتیب شما می توانید خرید بعدی خود را برآورد و جلوتر با یک پیشنهاد مناسب)
  • محل اشکال در فروشگاه و یا کسب و کار خود را برای مشتریان خود را وارد کنید اطلاعات خود، و همراه آن را با یک "را وارد کنید.

برای امروز کافیه! ما امیدواریم که این مقاله مفید باشد برای ارزش و استفاده از اطلاعاتی که از مشتریان به دست آورید.انجام این کار به طور استراتژیک نه تنها می تواند فروش شما را چند برابر کند، بلکه به کسب و کار خود برای موفقیت تجاری بلند مدت تضمین می کند.

 

source:https://keramatzade.com/How-to-create-a-customer-database-to-increase-your-sales

 افزایش فروش  پایگاه داده مشتری


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/10/20:: 7:40 عصر     |     () نظر