سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] بزرگتر توانگرى نومیدى است از آنچه در دست مردم است . [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

می کنید.

رازهای داشتن سلامت جسمی و روحی در زندگی


بسیاری از مردم فکر می کنند که سالم بودن کار دشواری است ، که این امر ماه ها همراه با رژیم در سالن بدنسازی همراه است. با این حال، این حقیقت ندارد. با کنترل فعالیت های روزانه خود، هر کسی می تواند سالم باقی بماند. آنقدر که فکر می کنید سخت نیست.


تغذیه سالم یکی از فاکتورهای مهم برای سلامت است .طبق نظر پزشک متخصص تغذیه داشتن رژیم غذایی مناسب برای سلامت بسیار مهم است. در این بخش فعال بودن ، لذت بردن از کار ، مفید بودن در جامعه هورمون های سالمی ترشح می کند. بدن شما نشان می دهد که چه چیزی برایش خوب و چه چیزی بد است برای اینکه سالم باشید نیاز دارید که به بدنتان گوش کنید.

همیشه سالم باشیم همه به فکر این موضوع هستند که چگونه کاری کنند که طول عمرشان بیشتر شود. بسیارند کسانی که در طول زندگی تماما مشغله دارند. در این مطلب راهکار های ساده اما کارساز را به شما معرفی می کنیم که با به کار گیری از آنها سلامت خود را دو چندان می کنید.

امید به زندگی در میان مردم در تمام دنیا رو به افزایش است. در حال حاضر دستیابی به عمر طولانی توام با سلامت آرزویی دور از دسترس محسوب نمی شود. اگر کسی بخواهد سالم و سلامت به مدت طولانی عمر کند باید برخی از اصول را رعایت کند. این اصول عبارتند از: تغذیه سالم، ورزش منظم، پرهیز از مصرف سیگار و الکل و تا حد امکان پرهیز از استرس و اضطراب . در این مطلب به برخی از این اصول تغذیه ای اشاره ای خواهیم داشت.

 

سلامتی?

حتما بخوانید: 14  عوامل کلیدی موفقیت کارآفرینی برای افزایش کسب و کار شما


سلامت-روزانه امگا3 بخورید


به گفته متخصصان تغذیه مواد غذایی حاوی چربی امگا3 ضد پیری هستند. اگر موادغذایی حاوی امگا3 به صورت روزانه مصرف شوند به پایین آوردن کلسترول کمک کرده، موجب بهبود عملکرد سلول ها شده و جلوی التهاب را می گیرند که در نتیجه خطر ابتلا به سرطان، سکته مغزی و حمله قلبی کاهش می یابد. مغزگردو، دانه گیاه برزک و برخی از انواع سبزی ها حاوی امگا3 هستند ولی بهترین منبع آن غذاهای دریایی است. مطالعات منتشر شده در 


ژورنال تغذیه ایالات متحده نشان می دهد، امگا3 موجود در ماهی های چرب آب های سرد برای سلامت مغز بی نهایت مفید هستند.

توصیه: هفته ای یک بار ماهی سالمون یا یک ماهی چرب دیگر را در برنامه غذایی خود لحاظ کنید؛ در عین حال مصرف روزانه اسفناج، گردو روغن سویا، دانه برزک یا کلم پیچ را فراموش نکنید.


حتما بخوانید:  آموزش خود هیپنوتیزمی

فال و طالع بینی?


سلامت=درست غذا بخورید


2- صبحانه : هرر روز صبحانه متفاوت بخورید و روزتان را با آرامش آغاز کنید وقتی شروع به کار کردید حدود ساعت 11 یک فنجان چای یا قهوه بنوشید و استراحت کنید و می توانید یک موز کوچک یا غذاهای سبک بخورید که انرژی مورد نیاز را تامین می کنید .

3- نهار :زمان ایده آل برای صرف نهار 1 تا 1/30 بعدازظهر است و سعی کنید در وعده نهار از برنج و سبزیجات استفاده کنید و همین طور مصرف کشک در انتهای وعده غذایی موجب می شود هضم بهتری داشته باشید بعد از نهار نیم ساعت استراحت بسیار حائز اهمیت است . بعضی افراد در این زمان چرت کوتاهی می زنند و انرژی را برای بقیه روز تامین می کنند.

4- میان وعده : حدود ساعت 5 تا 5:30 دقیقه بعد از ظهر زمان مناسبی برای مصرف یک میان وعده سبک است که انرژی مورد نیاز را تامین و شکم را پر نگه می دارد و همچنین سطح قند را هم طبیعی حفظ می کند.

5- شام : شام همیشه باید سبک باشد و بیشتر نان و سبزی مصرف کنید و از خوردن برنج اجتناب کنید چون حاوی کربوهیدارت فراوانی است ، بعد از شام حتما قدم بزنید و مستقیم به رختخواب نروید.

سلامتی وورزش


سلامت=ورزش کنید


فعالیت های بدنی و ورزشی می تواند به ما کمک کند تا جسم را نسبت به سن سلامت و شاداب نگه داریم و توانایی های ما در برابر سنمان بیشتر شود و به نوعی از افرادی که ورزش نمی کنند بیشتر عمر کنیم و سلامت بیشتری داشته باشیم.

هر روز چند حرکت کششی انجام دهید. اگر روزانه 10 دقیقه و هفته ای 3 تا 5 بار نرم بدوید، ماهیچه هایتان قوی می ماند و سلامتی همراه شما خواهد بود. یادتان باشد آهسته و پیوسته ورزش کنید. یک ساعت دویدن و بعد، یک ساعت استراحت کردن ممکن است باعث گرفتگی عضلات شود.
از آنجا که جسم و روان ارتباط عمیقی با یکدیگر دارند و اختلال سلامت در هر یک از اینها  سلامت دیگری را به خطر می اندازد . امروزه متاسفانه به نظر می رسد نوع مردم به ویژه در شهر های بزرگ و صنعتی آنها را از نیاز های طبیعی خود دور کرده است و در نتیجه زمینه را برای ابتلا به بیماری های روانی آماده می کند شواهد زیادی نشان می دهد که اغلب مردم از نظر سلامت روانی و جسمی در حد مطلوب نیستند.

در صورت بی توجه ای به امر پیشگیری و درمان بیماری های روانی این بیماری و بسیاری دیگر از بیماری های مزمن و پایدار می شوند و برای همیشه افراد را در زندگی اجتماعی دچار مشکل می کند.متخصصان و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده اند که برای رفع اختلالات روانی در کنار دار و درمانی باید ورزش هم کرد. به این گونه به نظر می رسد شرکت منظم افراد در فعالیت های بدنی و ورزش ضمن پیشگیری از ابتلا به بیماری های جسمی و روحی ، زمینه مناسبی را برای افزایش کیفیت زندگی انسان فراهم می آورد.

ورزش عامل خود باوری – تقویت اراده و احساس موفقیت و شادابی است و تخلیله هیجانی و دوری از گوشه گیری و افزایش عزت نفس را بدنبال دارد.

ورزش انسان را از حالت بی تفاوتی و افسردگی بیرون می آورد و باعث نشاط و امیدواری وی می گردد.


حتما بخوانید:  10 سایت برتر پزشکی-سلامتی در سال 1396?

                                   12 سایت پر طرفدار و پرمخاطب ایرانی در سال96?


نقش ورزش در سلامت وپیشگیری از بیماریهای جسمی و روحی:

 ما همیشه آرزو داریم تندرست بمانیم و عمری طولانی داشته باشیم .متاسفانه این ارزو گاهی بدلیل عدم رعایت بهداشت بر آورده نمی شود. دلایلی وجود دارد که می توان باور کرد که اگر از جسم و روان خود به خوبی مراقبت کنیم . می توان عمری طولانی داشت . زیست شناسان معتقدند که انسان و سایر حیوانات باید مدتی در حدود 5 برابر سال هایی که رشد جسمانی آنها طول می کشد عمر کنند.

 بیشتر ناتوانی های جسمی و فشارهای روحی باعث پیری زودرس و احیانا مرگ می شود رمز زندگی سالم و عمر طولانی را باید در عادات و رفتارهایی مثل ورزش – رژیم غذایی مناسب و کاهش استرس جستجو کرد.
سلامت و شادابی افراد وابسته به حرکت و جنب و جوش است. بعد از فعالیت بدنی در مغز ماده ایی به نام مرفین ترشح می شود که باعث نشاط و شادابی خواهد شد.و این نشاط و شادابی باعث سلامت روح و جسم می شود.

پیشگیری همیشه مقدم بر درمان است کم تحرکی ما در همه حال باعث بیماری و کسالت می شود وزش باعث جلوگیری از پوکی استخوان می شود کسانیکه در سنین کودکی و نوجوانی ورزش نمی کنند در میانسالی به این عارضه مبتلا می شوند.

ورزش باعث افزایش توان عضلات می شود.در ستون فقرات ضعف عضلات شکم باعث فشردگی مهره ها بر روی دیسک ها خواهد شد. ورزش باعث افزایش جریان خون در اندام ها می شود ودر نتیجه از سکته های قلبی جلوگیری می کند. شرکت در فعالیت های ورزشی احساس مسئولیت شجاعت را به فرد می دهد

 

ورزش و سلامتی


حتما بخوانید:  حریم خصوصی زن و شوهر در زندگی مشترک?

چگونه جذابیت مردانه داشته باشیم؟?


نقش ورزش و تأثیر آن در سلامت بدن:

ورزش خون بیشتری را به مغز می رساند وقتیکه اکسیژن خون بیشتر شود رفتار و اخلاق افراد نیز بهتر می شود. ورزش سطح نمک را در مغز پایین می آورد و باعث بهتر شدن کیفیت خواب می گردد.ورزش باعث ترشح ماده ای به نام مرفین می شود که باعث نشاط و شادابی افراد خواهد شد. در ضمن ورزش توان بدنی و تقویت عضلات را به همراه دارد ورزش باعث تناسب قد و وزن و کاهش چربی های مضر در بدن می شود.

از طرف دیگر با ورزش کردن بدن مقاومت تر می شود و از ورود میکروب به ان جلوگیری می شود و مواد زائد و مسموم حاصل از غذا ها از بدن دفع می گردد.

فروید در تحقیقات خود تأکید می کند که افراد در انواع ورزش ها با ابراز احساسات ناخود آگاه تلاش خود را برای تسلط بر موقعیت های ناخوشایند انجام می دهند ورزش انسان را قادر می سازد تا بر شرایط نامساعد تسلط یابد.

ورزش باعث می شود تا تمایلات فردی تحت تأثیر خواسته های گروهی قرار گیرد و افراد کم مهارت و ضعف حمایت شوند . و روابط خوب انسانی رشد می یابد و روحیه انصاف و عدالت و ادب و احترام به قوانین در افراد شکل می گیرد.

تمرینات سبک و کم فشار ورزشی باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود این سیستم بدن را در مقابل بیماری های عفونی محافظت می کند تحقیقات نشان می دهد که ورزش مقاومت بدن را در مقابل بیماری های بدخیمی مثل سرطان را بالا می برد.


 

سلامت=روح سالم داشته باشید


1- مثبت بیاندیشید


این شگفت انگیز است که قدرت ذهن ما بر روی همه چیز در زندگی ما تاثیر می گذراد. یک پیچیدگی ساده مثبت در یک وضعیت می تواند یک مانع را به یک فرصت تبدیل کند. نه تنها ذوق بیشتری برای زندگی دارید ،سیستم ایمنی بدن شما در زندگی روزمره می تواند با سرماخوردگی و بیماری های قلبی بهتر مبارزه کند. هاروارد دروغ نمی گوید.

برای شروع این مرحله دشوار، روی قدردانی تمرکز کنید. هنگامی که به فکر کردن درباره چیزهای بدی که در اطراف شما هستند می پردازی، سریعا متوقف کنید. آن را حذف کنید. به دو مورد از چیزهایی که برای آن سپاسگزارید فکر کنید. در نهایت، ذهن شما این الگو را متوجه خواهد شد و منفی ها را قبل از اینکه شما به طور آگاهانه آن را انجام دهید متوقف می کند


2- راضی باشید

این بدان معنا نیست که “با زندگی خود منطبق باشید” – به این معنی “خودتان راضی باشید”. اگر شما در رژیم غذایی هستید، به خودتان اجازه بدهید کمی از آنچه که اشتیاقش را دارید اتفاق بیفتد.. اگر تماشای دختران طلایی برای سه ساعت در شب جمعه بینظیر است، انجامش دهید.. تمام چیزهای کوچکی که شما را خوشحال می کند، انجام دهید.

شادی شما ارزشمند است اگر شما خوشحال نیستید، کاملا سالم نیستید. این زمانی است که ما سرمان را مستقیم گرفته ایم و می توانیم به همه چیز حمله کنیم. اگر کار، خانواده، دوستان، رابطه و پول شما را خراب کرده است، انتخاب بین جیب گرم و آن شیرینی گندمی واقعا مهم نیست!


3- کوچک فکر کن

هنگامی که ما بر اهداف غیر قابل دستیابی متمرکز هستیم، ناامید و تنبل می شویم. پس ، چرا برای رسیدن به چیزی که هرگز اتفاق نخواهد افتاد تلاش می کنید ؟ ذهنیت سالم باید در اینجا و همیشه باشد.مطمعنا باید برای آینده نگرانی داشته باشیم، اما نباید با آنچه تاکنون اتفاق افتاده و یا نداشتید، مشغول شوید.

ازلحاظ عاطفی سالم باشید. هنگامی که شما در سفر به جای مقصد به مراحل سفر خود تمرکز کنید آسان تر می شود. اگر میخواهید از بزرگ راه بروید، تمرکز خود را بر تصمیم بعدی خود بگذارید. سپس بر روی اطمینان خود تمرکز کنید، سپس روی حرکت کردن تمرکز کنید، و غیره. حال، همیشه قبل از آینده می آید، تمرکز بر روی آنها را یاد بگیرید.


حتما بخوانید: رازهای جوان ماندن با این خوراکی ها?

چگونه قدی بلند داشته باشیم؟?


4- مدیریت استرس

این یکی خیلی بزرگ است. هنگامی که استرس تمام زندگی ما را میگیرد، تمام چیزهای دیگر از بین می رود. خانه های ما بهم میریزند، ذهن ما بهم میریزد و روابط ما تیره و تار می شود. برای پنج دقیقه خود را کنار بکشی د و در مورد سطوح استرس خود فکر کنید، چگونه می توانید آنها را کنترل کنید؟ چه کاری می توانید انجام دهید تا بیشتر آرام و آرام باشید؟
یک روش بسیار سالم مدیریت استرس، یوگا است. اگر بنظرتان جذاب نیست، در مورد meditating نظرتان چیست؟ نه؟ سپس به سادگی حتما ده دقیقه از روز خود را برای ارامش صرف کنید. با خودتان بنشینید و فقط نفس بکشید. یک نقطه را برای تمرکز هر روز انتخاب کنید.



5- دوستان خود را عاقلانه انتخاب کنید

همه ما افرادی را میشناسیم که به نظر می رسند انرژی مارا میگیرند، اما با این حال ما با آنها دوست هستیم زیرا آنها یک تلویزیون خوب دارند و یا به خاطر… ما خسته شده ایم.. متاسفانه، برای سلامت عاطفی ما، باید بروند. آنها ما را خوب نمی شناسند و ما آن را می دانیم – ما فقط آن را نادیده می گیریم تا از موقعیت های ناخوشایند جلوگیری کنیم. سلامت روانی خود را بخواهید و این کار را انجام دهید.. در بلند مدت شما خوشحال خواهید شد.

 

دانلود PDF‌مقاله:رازهای داشتن سلامت جسمی و روحی در زندگی

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/4/29:: 1:39 عصر     |     () نظر